Vi har ett rum i källaren med ett betonggolv som tidigare varit täckt med en plastmatta, nu har vi dragit bort plastmattan och funderar på om det är en bra idé att slipa golvet. Är det någon som har gjort det? Vad ska man tänka på? Hur ska man göra och vad ska man absolut inte göra? Hur efterbehandlar man bäst? Måla? Alla tips och råd mottages tacksamt  :)
 
När jag tog bort plastmattan i köket så slipade jag inte betongen innan jag lade klinker. Mindre ojämnheter och limrester har ingen större betydelse, iallafall inte för klinkers då fixet tar upp mindre ojämnheter.
 
Beroende på vad du ska göra. Ska du lägga klinkers eller måla eller lägga in trägolv.
Är det inte stora ojämnheter så behövs det inte. Klart ska du måla så är det kanske ett måste för ett bra resultat.
Men jag antar att det inte är din tanke då det är ett kök.

 
Oj såg att det var den ovanför mig som hade kök :-[ inte du ;)
 
Jag har just låtit en firma flytspackla hela min undervåning, och jag anser att det är det absolut bästa man kan göra oavsett vad man ska ha för golv ovanpå. Underlaget är nu helt 100% jämnt och jag är jättenöjd.
 
Eller välja det mer miljövänliga alternativet, diamantslipa betongen jämn!

Då kanske (om betongen inta är har massa lagningar) du kommer tycka att det blir så snyggt att du inte lägger något annat ovanpå...


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.