Jag skulle vara tacksam för tips om trappor. Var kan man köpa till bra pris? Någon som köpt trappa från Polen?
 
Vi har beställt trappa från en tillverkare i Björklinge. De platsbygger och håller mkt bra priser. Vår kommer att kosta ca 17 000:- inklusive ektrappsteg. jag minns inte vad firman hette, men det lär inte finnas så många trapptillverkare i Björklinge.
 
Arlington_Cowgirl skrev:
Vi har beställt trappa från en tillverkare i Björklinge. De platsbygger och håller mkt bra priser. Vår kommer att kosta ca 17 000:- inklusive ektrappsteg. jag minns inte vad firman hette, men det lär inte finnas så många trapptillverkare i Björklinge.
Låter klart intressant, de uppskattningar vi har fått ligger över 30000:- för en trappa med eksteg.

Kan det vara någon av de här (från Eniro)
-Ekens Snickeri & Bygg - Uppsala
-Forsbybro Snickerifabrik Roland Ekfeldt - Uppsala
-K Lind Specialsnickeri - Uppsala
-Åstrands Såg & Snickeri AB, Bröderna - Uppsala

Mvh
Fredrik
 
Vi har precis beställt en trappa ifrån Idéhuset tele: 070-7918712. Pris ca 20.000 kr med montage + räcke m handledare. Det är en obehandlad furutrappa med 13 steg. Företaget är beläget på Värmdö men han kommer hem och tar alla mått och ger förslag.
 
Save: Hur gör ni med den obehandlade trappan. Vi har också beställt en obehandlad trapp med sättsteg och tänker lacka den vit och betsa stegen i ekstil. Hur hade ni tänkt göra med trappen, lacka??? lasera???. Funderar på att lämna in den för lackning innan montage men har inte tagit reda på pris än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.