Thomas59
Har varit hyfsat nöjd med min trimmer Stihl FS45CE men nåt kraftpaket är det inte. Införskaffade därför en Husqvarna 343FR (med cykelstyre) som nu har testats. Kan väl säga som så att 45:an framstår som en leksak i jmf med 343:an även om det är lite äpplen/päron då de inte lirar i samma prisklass.

Ergonomi, smidighet, sele, kraft, ja ALLT är markant bättre. Så pass myckt bättre att jag utan tvekan skulle valt 343:an som enda maskin redan från början. Det är först nu då jag testat 343:an som jag inser hur dåligt 45:an funkat och då har jag ändå tyckt att den varit helt ok tidigare.

Vikt och storlek skiljer ändå marginellt men priset skiljer förståss. 343:an har också sågklinga, det har inte 45:an.

Har dock ingen aning om hur 343:an står sig mot jämförbara maskiner. Nån som har jämfört?
 
343:an är en jäkligt fin maskin, jag köpte en 335FR själv, efter att ha valt mellan den och 343. 335:an är också ett riktigt kraftpaket och bangar aldrig. Anledningen att jag tog 335 var att den väger nästan 2kg mindre men har ändå riktigt bra med kraft. Har llite dålig rygg så varje kilo är mycket värt för mig. Jag röjer till 99% gräs med min och det känns lite overkill med den maskinen, man bara går och duttar med gasen. Men framför allt är kvaliteten på maskinerna på topp. De bara går och går.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
ÄVen jag blev med en 335:a och jag får erkänna att jag har syndat. Med orgeons X lina på så byter jag aldrig från trimmerhuvudet. Det ryker hallonbuskage osv rakt av bara
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Jag kör också mycket med lina. Har 50meters rulle med tråd från Husqvarna tror jag. Men det ryker småsly och tistlar och allt med den:) Men ofta kör jag med gräsklinga också i diken och dylikt, rena E4:an när man röjer dikena hemma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.