Vad fick ni för "hårda" klappar av tomten 2006?

Önskelista till tomten eller eget inköp med hälsning från tomten?


Min egen "önskning och inköp" blev en blå vinkelslip. :)

 
Räknas en liten blåtands-gps till mobilen som "maskin" kanske?
 
Begagnad motorgräsklippare och motorsåg. Tackar syrran för att hon köpt mindre trädgård ;-)

Funderar på att ge mig själv en kap- gersåg i försenad julklapp. Och en vedklyv. Kanske... *tittar ner i den nästan tomma plånboken*
 
inte direkt verktyg eller maskin ..
men jag "fick" en 50" platt tv och ett nintendo wii av mig själj till mitt nya tvspels rum... :) (ja,jag är över 30,jag vet,men tv spelandet går aldrig ur en. :cool:...)
 
maskin johan skrev:
inte direkt verktyg eller maskin ..
men jag "fick" en 50" platt tv och ett nintendo wii av mig själj till mitt nya tvspels rum... :) (ja,jag är över 30,jag vet,men tv spelandet går aldrig ur en. :cool:...)
AVIS... min sambo pluggar, så kan inte köpa loss sånt i år... bidde ingen julklapp till mig själv alls (eller iof kanske, köpte tillbaka min dewalt 707 + ett sågstativ till den nu efter nyår...)

nästa år blir det uppgradering av projje i biorummet till en äkta 1080p projje tror jag...
::)
 
Egenköpt Bosch Stickis GST 135 med tomteluva på samt en liten grön Bosch IO (eller vad den heter) skruvdragare med nisseluva på.
Hmm, sen blev det några brickor som gjorde min DW borrhammare lycklig igen. Lyckliga verktyg är bra verktyg och man skall vara snälla emot dem kring jul *nickar*

/Kent
 
En slagskruvdargare Hitachi WH12DMR.

Supernöjd ! ;D

Har beställt borrchuck till den nu så att den går att använda till allt !
 
Fick en 125mm vinkelslip, blå Bosch, av farsan. Gillar Boschs vinkelslipar =) Förutom det blev det lite stålar till verktygsinköp, blir nog några Systainers till vinkelkapen och cirkelsågen.
 
Ni vet väl att den enda skillanden på pojkar och män är prislappen på leksakerna ;D

I år blev det en cirkelsågstillsats till dremmeln och en biltema polermaskin som försenad julklapp
 
Mot bättre vetande en budgetmaskin. En GEBE spikpistol (55-90mm) från K-rauta. T.o.m. en 500:ing billigare än den Power Craft som Jula säljer. Så jag var beredd på att få åka tillbaka och reklamera. Men den har överaskat positivt måste jag säga (har ingen tidigare erfarenhet av spikpistoler bör kanske nämnas). Känns riktigt gedigen och gör det den skall. Har bara testat den med 60mm spik än så länge dock.
 
Nu har jag skjutit en del 90 mm också, och inga problem med dessa heller. Har hållit i.a.f. för glespanelen i taket och en del av väggreglarna. Får väl se om den överlever både övervåning och garage. :)

Djupet är jämt (något jag hade problem med på en dyckertpistol modell billigare). En spik fastnade så att jag tvingades ta loss magasinet för att få loss den. Kan ju vara en tillfällighet. En sak jag märkt att det då och då tenderar bli en eller två spikar kvar i magasinet som den inte vill skjuta. Blir lite svinn alltså. Men det kan jag leva med.
 
Jag fick en Dewalt DC981KB i kitt med ficklampa av sambon :) Har träffat kvinnan i mitt liv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.