Hej,
Skall inom kort bygga Smålandsvillans hus Villa Västervik. Planerar också att bygga ett enkelgarage (tyvärr så har jag inte plats med ett dubbelgarage med 6-7 meters bredd).
Om man köper Smålandsvillans enkelgarage med förråd (GF7, se även http://www.smalandsvillan.se/resources/img/system/tillval/s_sidobyggnad3.jpg ) så ha den en byggnadsarea 36,6 m2 med måtten 3,93 m x 9,33 m. Dock kommer jag nog inte att välja Smålandsvillans enkelgarage med förråd då jag vill ha lite större. Mina frågor är följande:
1. Hur mycket bredare är smartare att bygga än de 3, 93 metrarna. Trots att jag nog inte kommer att ha garaget för att ha bilen i så vill jag kunna ha möjlighet att köra in bilen samt att öppna dörren samtidigt som man har hyllor på väggarna.
2. Hur lång skall garagedelen vara om man vill få plats med en bil samt en enklare arbetsbänk längst fram i garaget.
3. Hur långt kan man bygga ett enkelgarage utan att det ser för långt ut från utsidan. Som det är nu så är Smålandsvillans garage 9,33 m långt men jag skulle vilja öka detta för att få en större förråd.

Kolla även in bifogad bild med hur jag tänker placera hus och garage.

Med vänlig hälsning,
Anders
 
  • Bild1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har 4 meters invändig bredd i min carport och det är då bara för bi utan hyllor osv.
längd 6 meter. Återigen bara för bil.

Så jag skulle säga runt 5-5.5 med hyllor och min 7 meter långt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.