Jag har en Stiga Park (dvs Briggs & Stratton-motor) som bara funkar upp till halv gas. Gasar jag mer så dör den, låter som om den kvävs.

Jag har naturligtvis testat att köra utan luftfilter, ingen skillnad.

Fler förslag?
 
Det är inte de där fjädrarna mellan varvtalsregleringen (vindflöjeln vid fläktvingarna på svänghjulet) och gasreglaget som tappat spänst eller gått av?
 
På min är det full gas ungefär vid halva gaspådraget, drar man spaken längre så chokas motorn
 
  • Gilla
Troberg
  • Laddar…
Zixten skrev:
På min är det full gas ungefär vid halva gaspådraget, drar man spaken längre så chokas motorn
Hmm, ja just det. Så har det varit de jag kört också - att jag inte tänkte på det :surprised:
 
OK, så ni menar att det är meningen att det ska vara så? Jag tycker den känns väldigt långsam jämfört med min andra åkgräsklippare (bortsett från att den inte går för tillfället, alltså...).
 
Japp, visst är det så. Har googlat fram en manual, och översta halvan på gasreglaget är choke, trots att symbolerna antyder något annat (sköldpadda nedtill, hare och choke bredvid varandra upptill). Hur tänkte de där?

I vilket fall, tackar!
 
Har kört flera olika modeller av olika årgång och visst tycker jag samtliga har pinnat på rätt bra på högsta växel ochfull gas. Varvar den fullt tror du? Kanske är ngt knas med förgasaren annars.
 
Den har hydrostat, så inga växlar. Tror inte att den varvar fullt, låter lite för "loj" för det, det är inte det kraftfulla vrålet från min andra klippare.

Enda stället jag märker problem med styrkan är i uppförslut, speciellt i sväng, annars tuggar den glatt i sig 60 cm högt gräs (mer info här om varför det blivit så högt: http://www.byggahus.se/forum/juridi...pparreparatoren-vill-avsluta.html#post1573850).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.