Hej.
Håller som sagt på och renoverar ett badrum, och har nu kommit till det läget att jag ska sätta upp skivorna (OSB och Våtrumsskiva "Humidboard" på väggen, men är lite fundersam om jag ska sätta dit dem innan jag gjuter golvet (Ska gjuta in vattenrör etc i golvet med 70mm EPS, golvärme på detta och sen flyta in den. Därefter kommer "plattis" och flyter för fall etc uppepå det).

Jag skulle ju kunna sätta skivorna en liten bit upp, ungefär där golvhöjden kommer vara så bara en liten del kommer "gjutas fast"... eller e jag helt fel ute??
Eller ska jag vänta med att sätta upp dessa tills golvet e klart (EPS och golvärme + flyt)??
 
Det vanligaste är nog att flyta in dem i flytspacklet. Tror inte det har någon större betydelse hur du gör dock. Är ju alltid bra att inte ha någon glipa alls mellan vägg och golv när man ska applicera tätskiktet, detta uppnås ju lättast genom att sätta skivorna först.
 
vectrex skrev:
Det vanligaste är nog att flyta in dem i flytspacklet. Tror inte det har någon större betydelse hur du gör dock. Är ju alltid bra att inte ha någon glipa alls mellan vägg och golv när man ska applicera tätskiktet, detta uppnås ju lättast genom att sätta skivorna först.
Hej.... bra, så tänkte jag oxå... Tack!! :)
 
Gjuter du Eps på en betongplatta? Eller vad har du för underlag till den?
 
nino skrev:
Gjuter du Eps på en betongplatta? Eller vad har du för underlag till den?
Betongplatta....
 
dåså då har du ett stumt underlag iaf :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.