701 416 läst · 2 540 svar
701k läst
2,5k svar
Worx Landroid
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hade det inte varit för att Husqvarana Automower är så dyr att köpa hade jag satt mig ner för att hålla tummarnatheon skrev:
Förstår inte vad ni tillför denna tråden genom att skriva ner denna maskin och dess tillverkare. Tyckte du i annan tråd var nästan övertydlig på vad som skall och bör skrivas på trådarna och det har jag försökt rätta mig efter. Försök att leva som du lär själv är du bussig.theon skrev:
MBygga skrev:
Humm?
Jag har väl inte skrivit ner LD nu?
Det jag skrev var riktat till Mabcus gnäll om att en AM är dyr.... tolkar du in LD i det så är det din uppfattning. Det quotet är ju ganska brett annars.
Men sry om jag trampade LD ägare på tårna, jag är här för att jag är nyfiken på utvecklingen av LD/BOSCH/HQ/AMB/JD mfl. Lätt favvorisering åt det jag känner till och vet att fungerar felfritt (AM) är väl självklar.
@peternicklas Har väl inte direkt något "eget" forum att hålla till på, men jag skall försöka undvika inlägg som du uppfattar som direktade mot dig. Vänligen skicka en lista på allt du inte tolererar. =)
Nu har jag fixat till båda hjulen och satt på locktite, verkar funka fint. Dock fortsätter den att åka åka in och ut som en tok när den skall laddas. Får ett nytt kretskort till laddaren då får vi se. Det går iaf att få den att ladda om man drar ut sladden till laddaren och sätter i den igen. Det får man göra efter varje gång den varit ute. Då slipper man iaf att gräset blir tok långt innan man fått kortet och bytt.MBygga skrev:Går det att skruva ur skruven? Vissa senare maskiner Locktitades innan leveransen har jag läst, kanske har du en av dem. Underligt att den gått upp i så fall eller så har hjulet glappat hela tiden. Har du känt på dem tidigare? Försök att skruva ur den och sedan skruva i den igen med ny locktite är mitt råd.
Annars får man ta fram den gamla hederliga gräsklipparen..M@ZE skrev:Nu har jag fixat till båda hjulen och satt på locktite, verkar funka fint. Dock fortsätter den att åka åka in och ut som en tok när den skall laddas. Får ett nytt kretskort till laddaren då får vi se. Det går iaf att få den att ladda om man drar ut sladden till laddaren och sätter i den igen. Det får man göra efter varje gång den varit ute. Då slipper man iaf att gräset blir tok långt innan man fått kortet och bytt.
Har läst att det funkar att den laddar om man drar ur och sätter i kontakten, som du skriver, när just kortet är kass. Det låter som du pratat med supporten och att de skall skicka ett kort. Det brukar gå fort så du har säkert kortet redan i morgon om du har tur och då blir det inte så lång tid att hålla ut .M@ZE skrev:
theon skrev:Humm?
Jag har väl inte skrivit ner LD nu?
Det jag skrev var riktat till Mabcus gnäll om att en AM är dyr.... tolkar du in LD i det så är det din uppfattning. Det quotet är ju ganska brett annars.
Men sry om jag trampade LD ägare på tårna, jag är här för att jag är nyfiken på utvecklingen av LD/BOSCH/HQ/AMB/JD mfl. Lätt favvorisering åt det jag känner till och vet att fungerar felfritt (AM) är väl självklar.
@peternicklas Har väl inte direkt något "eget" forum att hålla till på, men jag skall försöka undvika inlägg som du uppfattar som direktade mot dig. Vänligen skicka en lista på allt du inte tolererar. =)
Stämmer, pratade med Hasse på supporten .. Grymt behjälplig och trevlig. Dock väntar dom in nya kort så det lär ta några dagar, men som sagt det funkar att ta ur och sätta i kontakten direkt efter att den åkt ut, det blir att lyssna på pipet när den skall ut och klippa och gå ut och fixa med kontakten sen kan man somna om ett par timmarMBygga skrev:Har läst att det funkar att den laddar om man drar ur och sätter i kontakten, som du skriver, när just kortet är kass. Det låter som du pratat med supporten och att de skall skicka ett kort. Det brukar gå fort så du har säkert kortet redan i morgon om du har tur och då blir det inte så lång tid att hålla ut .