Bowman
Jag får gnista.
Mellanrumet ser stort ut dock.

Men kanske är det så på vissa tändstift?
ImageUploadedByTapatalk1344959805.036432.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu återstår väl bara att lämna in skiten?
 
Bowman
Btw detta måste ju vara rätt läge på bränslekranen, jag har aldrig rört den, men jag har provat åt båda hållen nu. ImageUploadedByTapatalk1344959989.606314.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får du gnista och den ändå inte funkar så får den inte soppa, så enkelt är det. Tank, slang, kran eller förgasare, där sitter felet.
 
Redigerat:
Det står off uppåt, så det där är rätt läge.
 
Bowman
DrBosa skrev:
Får du gnista och den ändå inte funkar så får den inte soppa, så enkelt är det. Tank, slang, kran eller förgasare, där sitter felet.
Japp så enkelt lär det säkert vara, men maskinen ser inte ut som en moppemotor precis, så jag vet inte vart jag skall börja leta.

Allt är ju lätt när man vet hur man skall göra, och vice versa :)
Tack för hjälpen i alla fall!
Jag får leta upp någon som kan hjälpa mig!
 
Bowman
MathiasS skrev:
Det står off uppåt, så det där är rätt läge.
Ja det var så jag tolkade det med. Men man vet ju aldrig, man har ju fått hjärnsläpp förr :)

Tack för hjälpen!
 
Byt till alkylatbensin (Aspen/Ultima etc) och dränera ut gammal bensin från tank o förgasare.
 
Är stiftet fuktigt av bensin när du dragit ett tag?
 
Bowman
ClasseClas skrev:
Får du gnista så lär dödmansgreppet och knivbromsen + stop switch funka som den ska. Manual här: [länk] (GCV 135). sid 37 och framåt. Tändstiftsgap 0.7-0.8 mm.
Tack!

ClasseClas skrev:
Byt till alkylatbensin (Aspen/Ultima etc) och dränera ut gammal bensin från tank o förgasare.
Varför skulle det hjälpa?


DrBosa skrev:
Är stiftet fuktigt av bensin när du dragit ett tag?
Nej det tycker jag inte det va.
 
MathiasS skrev:
Så där har det blivit för mig en gång. Bytte soppa, kollade stift osv innan jag kom på att man ska hålla inne dödmansgreppet......
Detta platsar nästan i tråden "den funktionen hade jag ingen aning om" ;)
 
Bowman skrev:
Tack!



Varför skulle det hjälpa?




Nej det tycker jag inte det va.
Jo, det är så att den etanol som finns i vanlig blyfri 95-bensin är aggressiv och kan lösa upp gummidetaljer och avlagringar som kan ge stopp i ledningarna. Sen absorberar etanol fukt och risken är att bensinen skiktar sig så det ligger en blandning av etanol och vatten i botten av tanken och förgasaren.
 
Bowman
ClasseClas skrev:
Jo, det är så att den etanol som finns i vanlig blyfri 95-bensin är aggressiv och kan lösa upp gummidetaljer och avlagringar som kan ge stopp i ledningarna. Sen absorberar etanol fukt och risken är att bensinen skiktar sig så det ligger en blandning av etanol och vatten i botten av tanken och förgasaren.
Ok, där ser man.
Synd att den bensinen är så sjukt dyr bara.
 
Prova att "slatta" in lite soppa direkt i tändstiftshålet och se om du får den att tända. Typ en tesked eller så.
 
Bowman
Alfredo skrev:
Prova att "slatta" in lite soppa direkt i tändstiftshålet och se om du får den att tända. Typ en tesked eller så.
Kan man göra så? Skall inte bränslet "förgasas" först?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.