Hej!

Det finns ett antal företag som säljer vattenmantlade insatser i Sverige som kommer från www.kratki.eu i Polen.

År det någon som har erfarenhet av dem och finns det någon som köpt direkt från tillverkaren www.kratki.eu ?
 
Jag har köpt en 16kw (tror jag det var), via Mygind design i Höör. Mycket bra service från killen jag pratade med.
Med frakt och allt tror jag inte vinsten hade blivit så jättestor om jag beställt den direkt från tillverkaren (på den
sidan du länkar till, vilken jag faktiskt inte sett innan)
Är iallafall nöjd med kvalitén på kassetten, men har inte helt monterat klart den än. Håller på med ett nybygge, och tar
det lite allt eftersom. Har lyft den på plats och börjat o mura in den, men nu kommer snart fortsättningen..

Men den är snygg och känns schysst (min är ej vattenmantlad)
 
Tack Benny! Jag var lite osäker på kvalitén men bra att du tycker den verkar bra. Jag räknade lite och det som jag ska köpa inkl frakt kostar ca 17000 kr och jag skulle spara ca 7500 kr så jag överväger nog ändå att beställa direkt från tillverkaren.
 
Ok. Den vi köpte kostade, efter rabatt 10800:- (han var bra att prata pris med :) ), och då körde han hem den
till oss då vi inte bor så långt ifrån butiken. Därför var det inte lika lönt. Men skiljer det så mycket i ert fall
så hade jag nog också övervägt att beställa utomlands..
 
Jag tänkte beställa en vattenmantlad Zuzia 19 kw samt med styrning och tillbehör vilket gör denna besparing så det blir nog att köpa direkt därifrån. Jag har även en kompis som kommer beställa samtidigt vilket gör att vi kan dela på frakten.
 
Hej Holpe

Har du beställt från Kratki nu?

Hur har det funkat med betalningen samt leverans?

Mvh
Tony
 
Om det är någon i stockholmstrakten som är intresserad att beställa direkt från fabriken så kanske man kan dela på fraktkostnaden. Jag tänkte beställa en Zuzia 15Kw ganska snart. Någon som vet hur mycket frakten ligger på?...jag har inte fått svar från fabriken ännu.
 
Nu har jag beställt zuzia 15kw med en drös med tillbehör 19600:- inkl frakt. Tippar på att det skulle kosta ca 30-33000:- om jag beställde via svensk återförsäljare. Jag fick en pro forma invoice och gjorde en EU utlandsbetalning från min internetbank. Frakten gick på 140 euro. min kontakt där var Paulina Bujak (p.bujak@kratki) ...mycket bra! " The delivery time is about 5 business days after we receive the money"
 
"Just want to let you know, that I received the money and I will send you goods today by Dachser Company. Thank you!
Regards,
Paulina"
 
skulle bara säga att jag fick kaminen + alla tillbehör för några veckor sedan...väldigt smärtfritt och framför allt...billigt :)
 
Posta gärna ett inlägg när den är installerad och berätta hur det funkar.
 
jenzoo skrev:
Nu har jag beställt zuzia 15kw med en drös med tillbehör 19600:- inkl frakt. Tippar på att det skulle kosta ca 30-33000:- om jag beställde via svensk återförsäljare. Jag fick en pro forma invoice och gjorde en EU utlandsbetalning från min internetbank. Frakten gick på 140 euro. min kontakt där var Paulina Bujak (p.bujak@kratki) ...mycket bra! " The delivery time is about 5 business days after we receive the money"
Är det någon CE märkning eller annat papper som jag måste ha när jag köper en direkt från fabrik?
Kommer sätta min i ett nytt hus och jag antar sotaren kanske kräver något intyg eller liknande när anläggningen ska kollas första gången.

Vad är det för tillbehör jag behöver?
Har tillluft från ett 110 rör så någon övergång till insatsen behövs.

Denna modell verkar inte säljas i Sverige är det någon anledning till det?
Den ska ju vara CE märkt som alla andra de säljer men jag tänkte om det är något godkännande som saknas?
605-b098d8e2120970d835abb184e594e528-maja_bs_lewa-290x290-n.jpg
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.