Hej,

Undrar om någon kan hjälpa mig? Vill bygga hus men har inte tänk att göra något själv. (förutom utvändig målning) Har tänkt mig "normalstandard". Kakel, klinkers, parket i alla rum etc. Till en inte alltför dyr penning...

Vilka rekomdenderar ni?
 
Glömde att skriva att det är ett enplanshus i storleken 100-130 m2, beroende på planlösningen.
 
Myresjöhus har bra standard.
Kakel/klinker, parkett, HTH-kök osv.

Det enda jag inte ville ha hos dem är vitvarorna.
De har Siemens och de har jag hört lite mindre positivt om, men det är ju en smaksak.

Har hört att ska man ha bra kvalitet på vitvaror, (utan att behöva köpa Miele), så ska man ha Electrolux, Husqvarna eller AEG.
 
kire skrev:
Husqvarna, AEG och Electrolux bör väl vara av samma kvalitet (men med olika pris och egenskaper)  då de är varumärken i Electrolux-koncernen.
Ok, men då är de nog bra då :)
Har HQ idag och kommer ha E-lux i nya huset.

Ska citera en god vän ang namnet Siemens;
"Det låter ju som nåt jäkla trosskydd"

Tja...inte låter det så "bra" direkt, men det spelar nog inte så stor roll för de som får deras produkter till ett lågt pris. ;D
 
kire skrev:
Husqvarna, AEG och Electrolux bör väl vara av samma kvalitet (men med olika pris och egenskaper) då de är varumärken i Electrolux-koncernen.
Har haft budget-Husqvarna i sommarstuga och säger efter det ALDRIG MER!!!

Spisen rostade.
Diskmaskinen gick sönder.
Kyl/frys var alltid för varm. (Den har äntligen ersatts med en billig men fungerande LG.)
 
Inte för att jag "håller" på Siemens direkt men, har ni några konkreta saker angående deras produkter?
 
Alla våra vitvaror är Siemens och vi har absolut inget negativt att säga. Samma med mina föräldrars hus mockså Siemens rakt igenom utan problem.
Att generellt såga Siemens tror jag är ett misstag.
 
Snacka om att halka iväg från ämnet... :-/

Försöker igen då...
 
Är det någon som vet hur Borohus ligger till prismässigt?
 
Kolla med Hjältevadshus, de fick jag bra intryck av då vi kollade på hus. Sen råkade det blir ett befintligt istället, men vi gick igenom branschen ganska ordentligt innan...

Lycka till!
 
Lb-hus Jordugglan är i ett enplanshus i den storleken med bra grundstandard til ett skapligt pris. Det är tyvärr svårt att bara få göra invändig målning, enl deras koncept ska man även lägga golv och montera kök mm, tror jag.

Vi ska själva bygga ett hus i samma pruduktionsserie men det är 1 1/2 plan.

Tips. det finns massor med trådar om detta hus här på forumet.

Här är en länk till husets hemsida.

http://www.lbhus.se/house.asp?models_id=93
 
LB-Hus ugglan serie får du bra standard till bra pris. Men för oss gick det tyvärr bort på grund av det mycket dummt utformade köket. När vi var och tittade på det och "prov jobbade" i köket upptäckte vi snabbt att det blir trångt att arbeta två i köket sammtidigt. Och väldigt svårt att få in ett stort köksbord. Du måste nästan ha ett runt köksbord för att det inte ska bli för trångt.

Vi har istället tittat in oss på ett Älvsbyhus Mimer. Med lite tillval så får du samma standard till samma pris som LB-Hus. Dock får du sämmre avdrag för eget arbete hos Älvsbyhus.
Nu är det ett 1½ plans men dom har ju 1 plans med.

Men om du kan tänka dig det (i våra ögon) dumt utformade köket i ett Ugglan, så blir det nog det billigaste alternativet om du ska göra lite jobb själva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.