Nu börjar allt falla på plats vad gäller vår köksrenovering. Vi vet vad vi skall ha för köksskåp, bänkskiva, i stora drag vilka vitvaror vi skall ha etc men vi har inte lyckats hitta vilken blandare vi skall ha ännu. Den skall sitta på en köksö och kommer därmed att hamna i blickfånget från samtliga håll. Någon som har tips på snygga blandare?
 
www.agelito.se de har blandare från Blanco, sök annars på google finns massor att välja på.
 
Vad har du valt för köksskåp, bänkskivor och vitvaror?
 
Tack för svar! Jag skulle så klart ha skrivit mer om själva köket... Det blir ett vitt platsbyggt kök med mörkgrå 4 cm tjocka bänkskivor i sten. Vi kommer att köpa spis/fläkt i grafit från Ilve och sedan skall vi antingen ha helintegrerad kyl/frys eller en i rostfritt stål. Kaklet blir 7,5*15 cm, vitt. Huset är från 20-talet och vi tänker oss någon slags mix av sekelskifte och industrikök. Vi har tänkt ha rostfria handtag och vill nog gärna ha en blandare i "matt" finish men det är inget måste.
 
  • Gilla
teamlundver
  • Laddar…
Och blir nog snyggt. Vi har också vitt kök med 4cm granit Bianco Sardo, rostfria maskiner, vitt kakel och rostfria 50cm handtag. Låter nästintill som vårt kök :)) som golv har vi 30x30cm grå klinker och Blanco diskho och blandare.
 
Mikael_L
Vi ville inte ha en blandare med sån där hög pip, utan en sån där helt vanlig, som både mora, FMM och gustavsberg har.
Men samtidigt tyckte vi det skulle vara roligt om den ändå såg lite speciellt ut, och helst inte var så väldigt dyr. Och så hittade vi Gustavsberg - nautic.
Med en anings nytt formspråk.
 
  • gustavsberg-nautic-koksblandare.image.170x170.jpg
Vi skall nog ha en med en något högre pip tror jag men er var fin!
 
eviljava skrev:
Nivito har väldigt snygga blandare. Helt i rostfritt (både polerat och matt)
[länk]
Tack för en väldigt bra länk!
 
Mikael_L
Ja ni har ju inte beskrivit vad design ni funderar på, förutom att den gärna får vara av matt finish. På sätt vis och vis smart, för det begränsar ju inte tipsen, men samtidigt kan tipsen också bli på det man inte letar efter.

Vad har ni tittat på då, som känts "nästan rätt"?

Själv kan jag tycka att en hög blandare på en köksö lätt kan bli dominerande för blicken.
Men det är jag det.
 
Mikael_L skrev:
Ja ni har ju inte beskrivit vad design ni funderar på, förutom att den gärna får vara av matt finish. På sätt vis och vis smart, för det begränsar ju inte tipsen, men samtidigt kan tipsen också bli på det man inte letar efter.

Vad har ni tittat på då, som känts "nästan rätt"?

Själv kan jag tycka att en hög blandare på en köksö lätt kan bli dominerande för blicken.
Men det är jag det.
Ingen i "gammal stil" (porslinsknoppar etc) och inte heller någon hypermodern. Jag har tittat på ett par blandare ur Strands sortiment men jag vet inte... Kan man slippa en diskmaskinsavstängningsknapp på bänken så kanske...
Sedan har jag sett en snygg variant från Dornbracht (Tara Ultra) vilket nog är den jag tycker bäst om hittills men den verkar inte finnas i rostfritt.
 
Mikael_L
En som lite liknar den där tara ultra lite, men i rostfritt är faktiskt Ikea Ringskär.
Den har dock utdragbar pip, så man får ett slangmunstycke att skölja med.

Om det nu är tillåtet att tipsa om IKEA-blandare ... ;)
img-thing
 
Mora Styxx valde vi. Iögonfallande men inte matt utan i krom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.