Jag undrar hur mycket jag kan spåra ur bjälklags reglarna för att dra mina vatten rör.det är 15mm rör i rör så dom bygger 25mm.
Tyvärr kommer jag inte åt att borra i mitten av reglarna eftersom dom ligger för tätt (300mm) så jag spårar ur upptill(vet att det inte är optimalt).Det är 220mm reglar,ligger 300cc,har en spännvid på 5m.
Ska kanske tillägga att det är ett badrum så det blir lite tyngd.
Min fråga är om det går bra att bara spåra ur utan att förstärka och hur brett ni tror det går att göra(är några stycken rör)och var på regeln som är bäst att kapa.
Tacksam för svar:)
 
Vinkelborrmaskin.

Protte
 
peternicklas
sebbe83 skrev:
Jag undrar hur mycket jag kan spåra ur bjälklags reglarna för att dra mina vatten rör.det är 15mm rör i rör så dom bygger 25mm.
Tyvärr kommer jag inte åt att borra i mitten av reglarna eftersom dom ligger för tätt (300mm) så jag spårar ur upptill(vet att det inte är optimalt).Det är 220mm reglar,ligger 300cc,har en spännvid på 5m.
Ska kanske tillägga att det är ett badrum så det blir lite tyngd.
Min fråga är om det går bra att bara spåra ur utan att förstärka och hur brett ni tror det går att göra(är några stycken rör)och var på regeln som är bäst att kapa.
Tacksam för svar:)
Kör på ska inte var någre större problem. Minst åverkan har du närmast vägg.
 
Dra rören i innerväggarna? Är det ett nybygge eller renovering?
 
ja vinkelborr maskin skulle nog funka men kommer ändå stålbalk i vägen på några ställen+att jag blev lat.
det är nybygge.dra rören i innerväggen?brukar man göra det?
 
Om det är nybygge skulle jag dra rören i glespanelen på våningen under för att komma upp där du vill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.