Hallå i stugan!
Behöver lite hjälp här innan jag blir helt skallig! Vi håller på att renovera köket och kommit framutklöv att vi vill h utsikt från diskbänken ut till trädgården. Problemet är bara att fönstret som sitter i nu är lägre än bänkskivan och skåpstommen och det är framförallt själva fönsterhandtaget som är det stora problemet. Det är i vägen!! Själva karmen på fönstret är inte så djup (max 3cm) så handtaget sticker ut! Hade det bara varit bänkskivan jag behövt såga till för att ge plats till handtaget vore det sin sak men nu är det så illa att det sitter precis så jag isf även måste såga i själva skåpstommen och det tror jag inte är en så god idé. Finns det det handtag för dessa smala utrymmen? I värsta fall får jag byta ut fönstret men det känns ju verkligen onödigt när fönstret är hur fint som helst... Det måste ju finnas fler som haft samma dilemma, eller??

Tacksam för alla tips och råd

/ Husfrid
 
Nä men!! Dagens pris går till Fix 24! Ja inte så snyggt men det löser mitt problem och kommer ju ändå inte synas då köket är i vägen:) Super! Tack så mkt!! Inget jag kan stå till tjänst med som gengälld??
 
Glad att du blev hjälpt.
 
A
Hej!

Undrar just om någon av användarna i tråden finns kvar här och kan hjälpa mig. Sitter i en liknande sits som trådskaparen. För min del är det eldrivna rullgardiner som fastnar i fönsterhandtag som är aningens för djupa/höga. Försökt hitta grundare handtag utan framgång. Länken som publicerades för så många år sedan fungerar ju tyvärr inte längre.
 
A
Ja! Precis vad jag var ute efter. Stort tack Stefan. Du är fenomenal!
 
Glad att du blev hjälpt. Och välkommen till forumet förresten. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.