Hej,

Har googlat efter parkett golv test utan resultat.
Känner någon av er kunniga om det existera ett sådant test? :-?
Är det stora kvalitetsskillnader mellan märken?
Kährs vs Tarkett. Vilket skulle ni välja?

Mvh
Hoa
 
tosso skrev:
..Kährs vs Tarkett. Vilket skulle ni välja?
Kährs.
Tarkett har oftare gerings- och planingsfel. Geringsfelen ger oftast en ojämn/glipa kortskarv, och planingsfel innebär att det diffar en aning i tjockleken/höjden på slitskiktet vilket ger en liten kant i kortändan. Denna kant ger en skugga som gör att det ser ut som att kortändan inte är helt ihopslagen.

Däremot har inget av de Kährsgolv jag har lagt har haft några fel.
 
Hej,
söker samma samma sak som tosso/hoa - opartiska omdömen om olika parkett-märken. Kährs är en 15% eller så dyrare än Tarkett och Berg&Berg, skillnaden är ändå större ner till Barlinek och Alaska. Inget ont om kommentaren från ACME, men har hört liknande kommentar från en Kährs-återförsäljare.
- Min fundering just nu är mellan Kährs, billigast hos återförsäljare i Småland respektive, Tarkett från Stockholms-återförsäljare.
Oopla.
 
Kährs tycker jag är bäst. Bäst klick dessutom behöver ´definitivt aldrig limmas vilket Tarkett och Berg&Berg rekommenderar.
 
Har lagt Tarkett och Kährs, 22, 15 och 7mm. Jag började med Tarkett men efter att ha provat med Kährs så fastnade jag där. Känns ett snäpp bättre i kvalite och framför allt att lägga. Men, men, vi får se när nu även Kährs flyttar delar av sin tillverkning till lågkostnadsländer om kvaliten bibehålls.
 
Och om man nu även slänger in Pergo i jämförelsen, hur står sig då golven mot varandra?

Tompa
 
Om vi jämför med Pergo då blir det nog mera vad man gillar för typ av golv, känslan. Men att lägga och resultatet efter så håller även Pergo hög kvalite.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.