Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas skrev:
den är riktigt go. HQ drar sig inte för något. Hävdar att de var först i världen med en självgående klippare som känner av gränsen. De har nog inte gjort sin hemläxa ordentligt, tänker på 1969 och Mowrob.
"Man antydde också att missen nog berodde på att Husqvarnas expert inte var kunnig nog, utan bara ”en ingenjör vid ett privat mindre konsultbolag”." är riktigt frän.
Jag måste ha missat nåt grundläggande i denna röra.
Hur kommer det sig att COOP ( och tidigare Jula ) måste försvara sig mot HQ?
På vilket sätt inkräktar de på patent?
Fine om man stör sig på tillverkaren.
 
eran skrev:
Jag måste ha missat nåt grundläggande i denna röra.
Hur kommer det sig att COOP ( och tidigare Jula ) måste försvara sig mot HQ?
På vilket sätt inkräktar de på patent?
Fine om man stör sig på tillverkaren.
HQ menar att om man saluför en maskin som är regelvidrig, dvs. använder andras patenterade teknik så är man medskyldig och kan därmed också stämmas. Det är nog riktigt också men den stora frågan att få besvarad är OM Landroid är regelvidrig och i så fall på vilket sätt, därom tvistar nu de mindre lärde om man läser vad de skriver om varandras s.k. experter.
 
peternicklas skrev:
Tror du skrev svaret själv.
Misstänkte nog det men är man moderator bör man väl använda citering så det klart framgår vad man slår ned på ;).
 
peternicklas
MBygga skrev:
Misstänkte nog det men är man moderator bör man väl använda citering så det klart framgår vad man slår ned på ;).
Jo det är klart men han ville kanske inte själv göra samma sak, göra reklam genom att nämna namnet.
 
MBygga skrev:
HQ menar att om man saluför en maskin som är regelvidrig, dvs. använder andras patenterade teknik så är man medskyldig och kan därmed också stämmas. Det är nog riktigt också men den stora frågan att få besvarad är OM Landroid är regelvidrig och i så fall på vilket sätt, därom tvistar nu de mindre lärde om man läser vad de skriver om varandras s.k. experter.
Vad HQ tydligen ondgör sig över är inte att det finns en begränsningsslinga, utan tekniken för denna (står i artikeln på di).

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
MBygga skrev:
Tänk på att köpa skruv också då de slits rätt mycket. Skall enligt supporten finnas som separat tillbehör, om inte skall man påpeka att de tar in dem tyckte han jag talade med.
Skruvkittet fanns inte hemma, går inte det att köpa i en välsorterad järnhandel?
Finns skruvarna på Jula?

//Wormit
 
MBygga skrev:
Tänk på att köpa skruv också då de slits rätt mycket. Skall enligt supporten finnas som separat tillbehör, om inte skall man påpeka att de tar in dem tyckte han jag talade med.
På Coop Bygg i Skellefteå så sa jag bara att jag tyckte det var konstigt att det inte följde med skruvar i knivsatsen. Det tyckte dom också och beställde en påse med 9 st skruvar kostnadsfritt. Service :)
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
pacman42 skrev:
Vad HQ tydligen ondgör sig över är inte att det finns en begränsningsslinga, utan tekniken för denna (står i artikeln på di).

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Precis så är det, vilket man kan läsa sig till i patentet också. Bl.a. identiferar HQ varje indvid m.h.a. PIN koden så att två maskner kan gå sida vid sida. Men det är ju just denna intelligens Landroid saknar så vari intrånget består i förstår i alla fall inte jag och inte heller COOP tydligen, därav deras motstånd.
 
ImageUploadedByByggahus.se1344592985.884286.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytvättad och vaxad😃
 
  • Gilla
Bankeryd och 2 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Jo det är klart men han ville kanske inte själv göra samma sak, göra reklam genom att nämna namnet.
Jo, det har du nog rätt i, då var det nog lite klantigt av mig att bidra till deras reklam :surprised: även om den var rätt kul för oss som gillar LD.
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
peternicklas
Wormit skrev:
Skruvkittet fanns inte hemma, går inte det att köpa i en välsorterad järnhandel?
Finns skruvarna på Jula?

//Wormit
Har inte sett till på Jula.
 
Har man vägarna förbi Finland kan man ju köra inom Hongkong och köpa en landroid får 799€ riktigt bra pris.
 
  • uploadfromtaptalk1344601741364.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
peternicklas
fludde skrev:
Har man vägarna förbi Finland kan man ju köra inom Hongkong och köpa en landroid får 799€ riktigt bra pris.
Är ju ett riktigt bra pris Under 7k för en Landroid.
 
fludde skrev:<br />
Har man vägarna förbi Finland kan man ju köra inom Hongkong och köpa en landroid får 799€ riktigt bra pris.
<br />
Är ju ett riktigt bra pris Under 7k för en Landroid.
6600:- med dagens kurs
 
peternicklas
fludde skrev:
6600:- med dagens kurs
Ja hur funkar det när man t.ex. betalar med kort, räknas det som sedel eller check? Sedel idag 8,60 mot 8,26 för check.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.