Vi har nu använt våran nya induktionshäll i en månad och den funkar prima förutom att två av våra Ikea-grytor har deformerats i bottnen. Stekpannan från Ikea och gjutjärnspannan från Skeppshult visar inga tecken på fel alls. Någon som råkat ut för något liknande? Defekta grytor eller?
2012-08-08 08.29.06.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2012-08-08 08.28.49.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MVH Thomas
 
Nej, men så har vi heller inga kastruller från Ikea.
 
ullberg
Nej, och vi har en kombination av IKEA och finmärkena (typ fiskars, Iittala, tefal, hackman). Om något skulle jag säga att jag gillar våra IKEA-kärl bäst, åtminstone de som är från IKEAs bästa serie (well, dyraste i alla fall, men fortfarande klart billigare än finmärkena jag tycker de är bättre än).

Men det är väl bara att reklamera (och kanske samtidigt be att få byta upp sig i serierna, det där är väl från 365+ om jag ser rätt, vilket är en enklare serie hos IKEA)

/U
 
Vi har två grytor som ser ut att vara ur samma serie, IKEA 365, inga problem efter 2 år
 
matsa79
När jag köpte induktionshäll var jag tvungen att köpa nya kastruller och köpte då ett par från IKEA och efter första gången blev det bulor på ena kastrullen. jag reklamerade den och fick en ny som jag nu har haft i ca 4 år utan några problem. Det verkar som det finns några måndags ex.
 
Hällen funkar ju bra i övrigt så det kan ju knappats vara fel på den. Får ta med dem till Ikea så får vi se vad de säger.

Tack för era inputs.
 
Har flera IKEA-kastruller men inte drabbats av nåt liknande.
 
Har varit med om måndagsex av kastruller där det rostfria bottenlagret separerat from en kärna av aluminium eller koppar. Vid induktion blir det ordentligt stora påfrestningar mellan ytlagret och kärnan för förvärmespridning. Reklamera!
 
Har en OBH nordica kastrull som blev totalt skev efter några månader med induktionshällen. Nu har jag bara iitala och dem är mkt bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.