Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas
Prins Daniel skrev:
Det vore intressant att veta vad Jula har för avtal med HQ, om dom får börja sälja Landroid igen om/när patentstriden faller.



Kan i och för sig bero på att säsongen är långt gången.
Ja säsongen är ju nästan slut men rean på Gardena skulle gjort en del tycker man.
 
peternicklas
JS80 skrev:
Halmstad butiken lr?
I detta fallet ja, men annars är Växjö ett annat ställe.
 
peternicklas skrev:
När allt är klart så är det mjukvaran som ska uppdateras vilket vi alla som äger en Landroid ska kunna göra.
Det var verkligen goda nyheter.

Va gott det skulle vara om någon av de förbättringar vi diskuterat skulle finna vägen in i den uppdateringen.

Det är ju synd när en så fin hårdvara inte utnyttjar sin fulla potential på grund av mjukvaran.
 
peternicklas skrev:
I detta fallet ja, men annars är Växjö ett annat ställe.
Är du där inne ofta? Tänkte om du kunde hålla lite koll på knivar där å skriva när dom fått in, för dom själva säger att dom ska få in men vet inte när å jag har 7mil att åka.
 
peternicklas
JS80 skrev:
Är du där inne ofta? Tänkte om du kunde hålla lite koll på knivar där å skriva när dom fått in, för dom själva säger att dom ska få in men vet inte när å jag har 7mil att åka.
Var i Halmstad i dag, 6 paket knivar fanns på hyllan vi 13 tiden. Du kan ringa till dem och fråga.
 
  • Gilla
JS80
  • Laddar…
Kanstrup skrev:
Nej tyvärr är det ju så. Jag gör ett test med min för att se hur länge den håller. Den sitter ju åtminstonde under tak i gräsklipparhuset, men det lär vara bra fuktigt där bitvis så det är bara en tidsfråga.
Kolla detta klipp!

Kille som testar DLINK 930 i regn:D

http://www.youtube.com/watch?v=kHNqjP-WG4g

Nice!
 
Marie Bö skrev:
Här finns länk till patentet:

[länk]
Annars finns det en svenskregad version av patentet på denna länk; http://www.prv.se/spd/pdf/OXiilqkVYjYY5Vix3WUf2g==/SE1512053.T3.pdf lättare att läsa om inte annat.
Bra jobbat peternicklas med att få fram denna information till oss som gillar LD och till de som nu kanske vågar slå till (y).
 
peternicklas skrev:
Hej alla lyckliga Landroidägare.
Har idag fått ett email från Marknadschefen för Worx Landroid.
Patenttvisten som HQ har lagt in en stämning om gäller en syncronisering mellan
laddstation och klipparen så att det inte ska kunna bli problem med andra robotklippare.
De påstår att vi har denna syncning på Landroiden men de vet vi alla att denna inte finns.
Landroid har en lösning på detta problem och har skickat in en ansökan om patent på detta.
När allt är klart så är det mjukvaran som ska uppdateras vilket vi alla som äger en Landroid ska kunna göra.
Det patent som HQ hänvisar till är: EP 1 512 053 B1. Jag har fått detta patent så är någon intresserad så skicka ett PM.
Inte för att jag tillhör HQ:s fanclub vilket framgår av tidigare inlägg jag gjort. Men är det verkligen möjligt att man inte tagit reda på fakta kring en produkt man anklagat för patentintrång och stämt tillverkaren? Det skulle ju i teorin betyda att man kan få en stämning emot sig för kränkning och besudling av varumärket Worx L. osv. (I och för sig skulle det inte göra mig ledsen i sånt fall.)

Jag tycker detta låter helt obegripligt och så amatörmässigt att jag måste fråga om det verkligen stämmer, eller jag fattat fel?
 
peternicklas
Caroline skrev:
Inte för att jag tillhör HQ:s fanclub vilket framgår av tidigare inlägg jag gjort. Men är det verkligen möjligt att man inte tagit reda på fakta kring en produkt man anklagat för patentintrång och stämt tillverkaren? Det skulle ju i teorin betyda att man kan få en stämning emot sig för kränkning och besudling av varumärket Worx L. osv. (I och för sig skulle det inte göra mig ledsen i sånt fall.)

Jag tycker detta låter helt obegripligt och så amatörmässigt att jag måste fråga om det verkligen stämmer, eller jag fattat fel?
Jo visst v erkar det konstigt. Jag kan bara återge den info som jag har fått till mig och Worx borde ju veta vad de har blivit stämda för. Tror att HQ fick kalla fötter när de såg Landroids försäljningssucce och var tvungna att försöka med något. Vi kan ju även se att detta med att hålla en robot inom ett begränsatt område med en slinga fanns ju redan 1969 så det kan man inte ta paptent på. COOP har anlitat en professor i Tyskland och där är svaret detsamma, HQ har inget att komma med. OM det nu är så att HQ inte får igenom sin stämning så kan det bli mycket dyrt för dem. Vi får se, svaret är nog inte så långt borta.
Titta på Apple, Samsung och HTC de stämmer varandra för allt möjligt.
 
Ett tips till alla som får slut på plastmärlor (alltså de man sätter fast slingan i marken med). Dra upp märlorna på raksträckorna och ersätt en efter en med aspsly eller liknande. Jag klipper till 12-15 cm långa bitar av aspsly (ca 1 cm diameter) med en sekatör, viker de på mitten och trycker ner dem i marken. Klipper man av dem på snedden i båda ändarna så är det lättare att trycka ner dem. Det fungerar även att hammra ner dem en bit om man vill det. Så har man frigjort ett antal plastmärlor att fortsätta med.

Med så korta bitar är det nog ingen risk att aspen börjar växa. Troligen ruttnar den bort så småningom, men då är nog slingan ganska rejält fastväxt i gräsmattan.
 
Redigerat:
pacman42 skrev:
Om du drar Begränsningskabel genom ett jordat rör så borde ju inte signalen kunna passera ut så bra. Så om du drar ledaren UT till ön på detta sätt så borde den aldrig gå till ön utan bara hem från ön så att säga...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Lite statusuppdatering...
Provade lite olika "slingdragningar" för att lura Robot men det gick inte så bra, försökte då gräva ner cirka 60cm kabel 70cm i ett kopparrör utan framgång, på ngt j*la sätt hittade den lille krabaten slingan :)

Så lösningen blev att göra två zoner och sedan dess funkar det bra, igår åkte 25kg Super gramino ut och iigår/natt kom 23mm regn så nu får den lilla krabaten att göra...

Bifogar två bilder på robots nya hem...
WR1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



WR.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stort tack för alla tips och råd.
Nu skall jag njuta av robots arbete och själv vila lite innan det är dags för att börja jobba "på rikt" igen :p...

//Wormit
 
  • Gilla
Wulfram Zneijderhaan
  • Laddar…
peternicklas
yngoe skrev:
Knivar, Tråd och Märlor till Worx.
Hittade denna sida, har inte testat, men det ser väl bra ut ?

[länk]
De är dyra. Jula tar 199 för 9 st. knivar.
 
peternicklas skrev:
De är dyra. Jula tar 199 för 9 st. knivar.
Om dom nu har några,...det går ju inte beställa på deras hemsida. Men jag får väl ta mig in till stan och kolla!
Tack för ditt svar!
 
yngoe skrev:
Om dom nu har några,...det går ju inte beställa på deras hemsida. Men jag får väl ta mig in till stan och kolla!
Tack för ditt svar!
Coop bygg har och dom tar bara 179:- för knivarna.
Sen kan du kolla hos HQ-försäljare dom tar 200:- för 100 märlor.
Extra tråd som jag behövde tog jag vanlig FK-kabel som man drar el med i hus, det fungerar men håller väl inte lika länge.
Jag har bara den ca 30-40 meter den sista biten så man får väl byta det om det ger upp...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.