Är det verkligen ingen som har någon erfarenhet av Sidensjöhus?
Älvsbyhus o Sidensjöhus byggs båda i moduler men Sidensjöhus verkar vara flexiblare än Älvsbyhus...eller... ???

 
Hjältevadshus är också modulbyggare till bra pris! Och vad jag har förstått efter att ha haft kontakt med en säljare där så är de mycket flexibla!
 
Varning varning säger jag bara!!! Vi var ett tag på G att bygga med dom men tack o lov visade dom sina rätta färger innan några papper blev påskrivna.   :-X

De hade en tomt som vi förälskade oss i, annars hade de aldrig varit aktuella för oss. Vill eg.inte bygga med torpargrund men det är en helt annan femma. Hursomhelst; några exempel (finns betydligt fler) på hur de betedde sig:

- Säljaren höjde helt plötsligt priset på tomten med 75.000 kr  :surprised: Förklaringen till det var helt enkelt att "priserna stigit"...  >:( *skitsnack* Däremot vägrade han ändra priset som fortfarande låg ute på nätet utan det lägre "orginalpriset" låg kvar. Förklaringen till det var att "priserna går ju upp och ner"...  >:( *ännu mer skitsnack*

- Vi ville ändra i planlösningen och ritade till en glasveranda och skulle då få förslag på nya ritningar samt en ny offert. (detta var i början av aug) Det tog över en månad innan fabriken levererade ritningarna. (Då hade vi redan tröttnat om jag säger så). Ingen offert fick vi från säljaren men dock ett brev med följande text: (jag citerar ett utdrag)
"Ni har, som jag tidigare nämnt, rönt ett stort intresse för denna tomt. Vi arbetar nu fram flera alternativa projekteringslösningar utifrån de olika önskemål som presumtiva köpare uttryckt önskemål om. Ni ligger väl framme i vårt val bland dessa familjer/köpare De projekteringar (läs:önskemål från köpare) som ur olika aspekter blir det mest "optimala" att genomföra plockas ut. Vi skickar till de berörda, inom någon vecka en (ny) närmare specifierad offert. I samband med detta inbjudes till kontraktstecknande. "Först till kvarn" kommer då att gälla." (slut citat)

Vad i hellskotta är detta??!!  >:( Vad är det för jäkla sätt att göra affärer? Detta var första gången vi hörde talas om deras "tillvägagångssätt"... Vill dom sälja eller inte kanmanju fråga sig?! Två månader till har gått och vi har inte hört nåt. (inte för att jag skulle bygga med dom under några som helst omständigheter visserligen) Tomten är fortfarande till salu förresten, behöver jag säga mer...

Säljaren ljög mig rätt upp i ansiktet flera gånger och snackade så mycket skit att hälften vore nog! Har aldrig mött en större skojare och idiot i hela mitt liv. Sidensjöhus har ju ingen egen säljorganisation utan använder sig av olika säljrepresentanter, detta var en av dessa i Stockholm.

Nä, dra er ur illa kvickt och bygg med nån annan är mitt råd!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.