Ska installera bergvärme istället för dagens vedpanna. Någon som kan tipsa om någon vettig och bra installatör?
 
Inge napp hos Grane VVS?
Eller vill du ha nå annat än Bosch/IVT?
 
Tjena Fredda. Fick offerten idag men verkade jäkla dyrt...väntar in ca 5 offerter till. Va gav ni å hur stort hus har ni?
 
160+80 ink 24m 4pipig kulvert och ett element + golvvärmefördelare i garaget.
180m hål, IVT he e9 - och vill minnas 160':-
Kan kolla mer noga imorgon när jag vaknat, jöbbe värke nu.. :)
 
kolla med ivt center i Malung, har erfarenhet av 3installationer och dom har legat bra i pris, är förvisson några år sen nu
men jag vet inte hur långt bort dom gör jobb
 
PMade dig på FB Fredrik. :)
 
Arvids rör i bjurs (Thermia) eller Thenanders rör i blge (också Thermia). Vi anlitade Thenanders och är nöjda men Arvid är nog billigare.
 
Falu vvs gör fina jobb
 
Väljer mellan Thenanders, Arwids o NVS i Falun. Har fått bra referenser på dem.
 
fritz76 skrev:
Väljer mellan Thenanders, Arwids o NVS i Falun. Har fått bra referenser på dem.
Thenanders ville inte att vi skulle ta in offerter från andra Thermia åf, ville inte konkurrera med kollegor, eller hur han uttryckte det..
Lät lite udda i min värld.
Men dom gör säkerligen bra jobb och bra grejer.
 
FredrikR skrev:
Thenanders ville inte att vi skulle ta in offerter från andra Thermia åf, ville inte konkurrera med kollegor, eller hur han uttryckte det..
Lät lite udda i min värld.
Men dom gör säkerligen bra jobb och bra grejer.
Arvid ville inte ge oss något pris när vi frågade honom efter Thenander. Kanske är nån Thermiapraxis?
 
Om Thermia inte låter sina åf konkurrera så låter det rätt illa i mina öron eftersom det då är omöjligt att få reda på prisnivån eller inte. Visst kan man få en uppfattning utifrån offerterna på andra märken, men det blir inte en helt korrekt jämförelse.

Personligen hade jag nog valt bort Thermia av ren princip om detta är sant.
 
3ple skrev:
Arvid ville inte ge oss något pris när vi frågade honom efter Thenander. Kanske är nån Thermiapraxis?
Märkligt..
Och skulle det vara praxis är det ju än mer illa.
Att cykelaffärerna i Falun/Borlänge inte ville konkurrera med varann om 'bästa pris' för dryga 10år sedan tyckte jag var lite märkligt då, och om man nu inte ska få jämföra priser på uppvärmningskälla till ett hus så vet jag inte om installatörerna har det lite för bra?
Jämför med att du inte skulle få åka till grannbyn och få en offert på en Volvo..

Det är du som kund som har makten/valmöjligheten/pengarna.
I mitt fall försvann Thermia från min lista iom detta.
 
Skrev "kanske" ang praxis, har såklart ingen aning.
Kanske nån annan i nån annan del av landet som vet?
 
Nej nej, menade inte så..
Men det verkar ju onekligen som att Thermia i Dalarna inte vill konkurrera med 'sig själva'..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.