Jag ska renovera min lägenhet å slänga ut det befintliga köket, innan har det legat en plastmatta på golvet så den har jag slitit bort å ska lägga in parkett tänkte jag. Min fråga är ska jag lägga parketten före eller efter jag slagit upp köket?

mvh

Andreas
 
Hallå!

Ska själv riva ut köket. Kommer att lägga golvet sist. Ska ha ett flytande parkett golv. Kommer troligen i framtiden byta golvet före bänkarna och skåpet och då underlättar det om golvet inte ligger under.
/Dette
 
Det är det rådet jag också fått, och som nu golvet kommer att läggas. Dvs, lägg golvet fram till benen/sockeln efter att stommarna är monterade. Hoppas på att det är bäst :)
 
Hej

Jag hade samma undran så jag gick o frågade bla där jag hade tänkt att köpa kök.
De ställena jag frågade så rekommenderade att man la innan (vilket var tvärtemot det jag trodde!)

Lycka till!
 
Fördelen att lägga innan är att det är enklast att lägga golvet nackdelen är om man lägger det efter är om det blir vatten läckage så blir vattnet liggande i en svacka under och vattnet kan krypa under golvet innan man upptäcker skadan. Ett tipps är att lägga golvet först och sedan lägga ett tätskickt med uppvik på golvet (görs på en del stammbyten).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.