nikasp
Det där hade gått mig förbi. Killen på Hornbach började förklara igår men de hade ändå inte fjäder att sälja. Är de mycket billigare? Dimmern monterad nu i alla fall och det blev prima. En diod lyser upp en ring runt ratten när lampan är släckt. Det surrar extremt lågt om man sätter örat alldeles intill men inget som hörs 50 cm bort.

Patrik_Hed skrev:
Dosdimmer kanske vore ett intressant alternativ. Då går det att använda bef. brytare med kompletteringen av en fjäder under vippan och dosdimmern i dosan. Eftersom att brytarna redan finns så torde det bli en billigare lösning.

//Patrik
 
nikasp
Tyvärr grymt dåligt med såna kontakter. Är rätt kasst att jobba med IT, bara datanördar som kollegor :) Har en polare som jobbade hos en VVS-grossist förut. Rätt trevlig att handla ett helt badrum till nära på inköpspris. Fanns lite på tyska eBay såg jag dock.

larsan89 skrev:
Men en ABB dimmer tycker jag du borde kunna hitta billigare, du känner ingen med lite kontakter hos en elgrossist?
 
nikasp
Konstigt förresten. Uttag, dimmer och strömställare i badrum och inomhusförråd är av helt annat märke än i hall, sovrum, vardagsrum och kök. Ganska lika i utförande men inte samma.

145477134_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ELKO Plus.

Badrummet är säkert byggt på fabrik och sedan ilyft med kran i varje lägenhet.
När jag var med och byggde två liknande hus så var det samma lösning. Likadana strömbrytare, ELKO RS, vilket satte käppar i hjulen för oss som vanligtvis brukade köra ELJO Trend. Vi valde att köra på ELKO RS överallt, men er firma gjorde uppenbarligen en annan bedömning.

Det var två SKANSKA-sexvåningshus byggt 2010 som jag var med på.

//Patrik
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Då lärde man sig något nytt. Konstigt att blanda modeller i samma lägenhet men det är väl som vanligt pengar som styr. Känns ju inte toppenstiligt om man är petig, och det är jag :)
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.