Hejsan, jag har skaffat mej 2 st gamla stiga garden 6 hk och tänkte göra i ordning en av dom
nu under vintern, jag tyckte dom var lika men på den ena så sitter det små stödhjul bak på klippdäcket
men inte på den andra. Har det något med årsmodell att göra? är den ena bättre än den andra? Ser ingen skillnad på dom annars. Utav två st så borden jag få en som blir bra, men som sagt det blir att skruva nu under vintern så jag har ju gott om tid på mej.
Mvh Lars
 
Känner inte exakt till skillnaden på dessa, men min spontana åsikt är väl den med stödhjul borde fungera lite bättre om din trädgård är lite kuperad, då följer den med marken bättre istället för att kanske kunna gräva ner sig vid en lite backe eller svacka.
 
Hej Masen!
Har nästan samma ärende. Jag har små stödhjul baktil på klipparen.
Motorn pajade på min och har en likadan, så det är bara å byta.
Men....axeln på den andra är 25 mm diam, remskivan från den trasiga bara 22 mm så jag får inte på remskivan. Å naturligtvis är den skiva som sitter på inte lika och diametrarna felar för mycket.
Så där sitter jag.
Någon här som har en lösning, motordelar eller annat tips. Jag bor mellan Enköping och Strängnäs i Mälaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.