Vi har byggt en friggebod och köpte nyligen ett begagnat trinett minikök. Tyvärr så verkar kyskåpet vara sönder. Det bubblar och gurglar i det, men det kyler inte (troligen så beror det på att vi la det ner och det får man tydligen inte göra). Om nu inte kylskåpet hoppar igång igen så måste vi köpa ett nytt. Kylskåpet får max vara 73 cm högt så utbudet är begränsat.
Eftersom man sover bara 3 meter från kylskåpet så är jag orolig att det låter för mycket. Jag funderar därför på om ett absorptionskylskåp kan vara ett alternativ? De finns ju både på Jula och Biltema för tusenlappen. De drar ju mer ström, men ska vara tysta har jag hört. Hur mycket mer ström drar de än vanliga 50-liters kylskåp? Finns det andra nackdelar med absorptionskylskåp? :rolleyes:
 
Ni väntade väll minst en timme efter att ni ställt de på plats innan start.

Orginalkylskåpen är svindyra (1999 kostade orginalskåpen över 4500:-, campingen köpte in fristående kylskåp med riktigt frysfack och löstagbart "lock" för ca 1800:).
 
Absorptionskylskåp genererar mycket värme, bra på vintern men inte på sommaren.
 
Rooney skrev:
Vi väntade inte en timma. Nu har vi haft det avstängt i snart två dygn och ska sätta på det igen imorgon eller övermorgon. Kan det börja kyla igen tror du eller är det helt förstört?
Vad tror du om kylskåpen på Jula och Biltema då?
[länk]
[länk]
Med julakylskåpet blir bl.a mjölken aldrig kall (+4C), biltemakylskåpet skulle jag tippa samma temp som julakylskåpet.

Dom flesta sådana kylskåp/kylväskor är beroende av omgivningstemperaturen, ju svalare det är i rummet ju svalare kan kylen hålla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.