Hej,

vi behöver ca 100 m³ fyllnadsmassor för att planera vår tomt för matjord och senare gräsmatta.
Tomten ligger på Hjälmavägen (nära Säve flygplats) där väg har klassificeringen BK3.

Sten, jord, lera etc går bra.

mvh
Hampus
 
Sätt ut en skylt med mobilnummer ute vid Kongahällavägen. Många entreprenörer som åker förbi där. Kolla även med schaktarbetena vid flygfältet om de skall köra bort något. De har båda sprängt och schaktat jord.
Tipsar också om att köpa toppjorden på Renova, så får du garanterat levande jord som är fri från skit, gifter och rotogräs. Kostar 230:-/ton + utkörning (runt 1,5h). Du behöver 15-20 cm lager.
 
  • Gilla
Hampus G
  • Laddar…
Tack Johan! Jag ska verkligen ta vara på tipsen! Vår stora nackdel är BK3-vägen som kommer straffa min plånbok. I princip kan en lastbil ta max 4 ton vilket genererar över 25 körningar. Du känner ingen vänlig bonde med traktor i närheten som är villig att tjäna en hacka?

mvh
Hampus
 
Hampus G skrev:
Tack Johan! Jag ska verkligen ta vara på tipsen! Vår stora nackdel är BK3-vägen som kommer straffa min plånbok. I princip kan en lastbil ta max 4 ton vilket genererar över 25 körningar. Du känner ingen vänlig bonde med traktor i närheten som är villig att tjäna en hacka?

mvh
Hampus
Du bor i Björlanda. Det finns bönder överallt. :D
Entreprenörerna med grusbilar och växelflak har många gånger fyrdubbla axlar på bilen och bör du kunna lasta 10 ton med BK 3. Även trippelaxel klarar nog 8-9 ton.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.