Jag har en HQ AM 305 som med jämna mellanrum väljer att stå kvar i laddstationen trots att den är fulladdad och borde gå ut enligt timerinställning. Har provat att uppdatera till senaste mjukvaran men det hjälpte inte. Problemet verkar uppstå efter natten dvs efter den obligatoriska "viloperioden".
Min åf vet inte heller och ska kontakta HQ, under tiden har jag fått låna en maskin av åf. Tyvärr har lånemaskinen buggen då den stannar och piper med jämna mellanrum, men den arbetsvägrar iaf inte:D.

Någon som råkat ut för maskin som arbetsvägrar och vet vad det kan bero på?
 
Jag har stött på samma fenomen med senaste versionen. Den verkar ha fått en begränsning för max klipptid/dygn som inte funnits tidigare.
 
Problemet är inte den maximala klipptiden, utan problemet är att maskinen vägrar att gå ur laddstationen. Tidiagare i somras var jag på semester och när jag kom hem hade maskinen stått i laddstationen hela tiden. När jag sedan triggar igång maskinen så går den fint hela dagen, laddar vid behov och fortsätter klippa efter fulladdat batteri, Efterföljande dag står den dock kvar i laddstationen och verkar ha gått i "djupsömn". Det finns inga felkoder, den bara står där som ett fån. Känns som om jag har fått en lat jäkel;)
 
En av våra kunder hade en sån, den visade samma symptom i maj. Den var nån vecka gammal så vi bytte ut den (orka bråka med kunder liksom...) och tänkte köra lite felsökning och ha maskinen som demo, men säsongen satte igång och vi har inte hunnit. Verkar vara nån låsning i MMI-kortet vid en snabb koll, men vi måste testa den mer vid tillfälle. Septemberprojekt lutar det åt. Vi fick en lång jäkla lista från någon på utvecklingsavdelningen med saker som skulle kollas, men det är verkligen lågprio för oss just nu.

Lånemaskinen du fått borde de ju kunnat uppdatera för att slippa pipandet kan man tycka..
 
Jag har fått ett nytt batteri och det gjorde susen :rolleyes:Enligt min återförsäljare så sitter det ett litet motstånd på batteriet och om det är defekt så kan maskinen börja "arbetsvägra".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.