N
Hej.
Kollat o sökt i lite trådar och det verkar som det är smartast att köpa färdiga takstolar, iallafall om man inte har för mycket fritid.....
Nån som har tips på vart man kan vända sig runt Göteborg Landvetter Borås ?
 
peternicklas
Varbergs trä om det inte är för långt.
 
N
Tackar. Varberg funkar, lite långt men jag kollar med dom på Måndag. Tror det finns en firma längs 156:an med vet inte vad dom heter ?
Fler förslag ?
 
peternicklas
Kan det vara Derome??
 
N
Nä... Inte Derome, dom ligger längre bort/ner mot Lindome, fast genom skogen om man tar en omväg... : )
(väldigt fin åkväg där)
 
Men du skall det vara till en friggebod eller? Derome är nog störst inom ditt område ock du får nog dem hemkörda om du begär en offert. Takstolar är stora saker så det är inget man kör på en släpkärra om det inte är till en frigga eller att du har tillgång till en lastbil med stor kran.
 
N
Jo Derome är ju störst på detta, men hörde att dom inte handlar med privatpersoner längre ? Takstolarna ska vara till mitt garage 6 m bredd utsidan.

Kan ev. ordna transport själv,, men den bilen har ingen kran..
 
peternicklas
nova383 skrev:
Jo Derome är ju störst på detta, men hörde att dom inte handlar med privatpersoner längre ? Takstolarna ska vara till mitt garage 6 m bredd utsidan.

Kan ev. ordna transport själv,, men den bilen har ingen kran..
Funderat på att göra dem själv. Har gjort 4 st byggnationer hemma och alla takstolar har jag konstruerat och tillverkat själv. Är inte så svårt. Lite ful kan man vara och begära in offert och sedan..
 
N
Jo första tanken var ju att göra dom själv, men eftersom man inte verkar tjäna många kronor på det och jag har minst sagt häcken full så...
 
peternicklas
När jag byggde de till garaget. 9 st., så gjorde jag de själv för halva kostnaden. Tiden hade jag,har man inte det så är det bättre att köpa färdiga.
 
N
kollat runt lite och det verkar som jag hittat takstolar som jag vill ha dom till ett bra pris, under 1500:-/st in k frakt. = ingen idé att stå och snickra själv.
 
  • Gilla
Byggagarage
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.