Hejsan
Ny här på forumet och blev för inte alls så länge sedan husägare.
Har nu efter ett par månader insett att det behövs lite nya "powertools" för att underlätta när man fixar och grejar här hemma. Tänkte slå till stort och hittade då det här paketet från Makita.
http://www.toolstop.co.uk/makita-dk1829-18v-lxt-lithium-ion-combi-6-piece-kit-3-batteries-p10784
Är det något att ha?


Äger just nu bara en slö gamal skruvdragare och en vinkelslip. Med det här paketet så borde jag klara mig ett tag tycker jag. Eller vad säger ni?

MVH/MUPPADUPPA
 
Det beror ju väldigt mkt på vad du ska använda grejorna till. Har själv ett gäng Makita verktyg och har bara positivt att säga om dem. :)
Cirkelsågen drar ur batterierna snabbt men funkar faktiskt riktigt bra. 18V skruvdragaren är helt suverän. Dock inte samma modell som i ditt paket... Har ett 10,8 volt kit med slagskrivdragare/ borrmaskin också men dessa tycker jag är lite för klena för min smak ;)
 
Kommer ju inte använda verktygen 8 timmar om dagen utan det blir nog lite då och då för underhållsarbete/diverse små byggprojekt. Tittat runt lite på olika märken de walt/bosch/Makita. Men det verkar bara vara Makita som har sådana här stora combi kit. Och det som verkar väldigt smidigt är ju att det finns en hel drös med andra verktyg som använder samma 18v batteri.
 
Bra kit, gillar även att cirkelsågen är "felvänd". Jag tycker det är lättare att se vad som sågas med denna modell. Har du behov av betonghammaren i ditt hus, finns ju kit utan den i så fall.

Annars som husägare så finns det många delar till Makitas LXT serie att lägg till så framtida presenter till sig själv kommer inte att vara ngt problem.
Senaste tillskottet för mig blev en kantklippare, naken modell från toolstop, som invigdes idag.

ImageUploadedByTapatalk HD1344114869.702129.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och när man ändå beställer och får betala frakt så åkte en naken minitiger med också ...
 
Paket beställt. Hoppas att man blir nöjd nu bara :D
 
Jag har haft några olika kit under åren. Först köpte jag en LXT18V 6-toolskit, använt hela sommaren, såld på blocket ett halvår senare. Köpte sen en 7-toolskit, använde den 1 år, gick vidare som julklapp inom familjen ;). Nu är jag på tredje kit, med radio och allt. Ska nu dock köpa några 1815 batterier för skruvdragaren.
Hittils enda problemet var att 1 batteri gick i rök, byttes ut på garantin utan problem. Mao hela LXT18 serien rekommenderas.
 
muppaduppa skrev:
Kommer ju inte använda verktygen 8 timmar om dagen utan det blir nog lite då och då för underhållsarbete/diverse små byggprojekt. Tittat runt lite på olika märken de walt/bosch/Makita. Men det verkar bara vara Makita som har sådana här stora combi kit. Och det som verkar väldigt smidigt är ju att det finns en hel drös med andra verktyg som använder samma 18v batteri.
Förutom Makita har ju Milwakee och De Walt likadana kit. Makitas utbud och design tycktes vara fin. Har sett även sänksåg och kedjesåg som går att använda med samma batteri. Gräsklipparen tror jag är väldigt svårt att hitta, har bara sett den 1 gång på uppvisningen.
Annars kör jag med 3 batterier och 2 laddare, när man jobbar med vinkelslip så räcker ladningen inte så långt. Dock laddas en vanlig 1830 under 15-20 minuter.
 
Sådär ja. Idag var man och hämtade sitt "lilla" paket. 5 arbetsdagar för att få paket från england tycker jag är helt ok.
Har bara börjat packa upp grejorna men det verkar fint hittills. Ska testköra lite i eftermiddag/kväll och se ifall verktygen funkar fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.