20 min jobb någon gång vid midnatt igår resulterade i att fönstret är på plats. Nu ska det isoleras lite där under bara.

ImageUploadedByByggahus.se1343980279.731604.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen är det dags att plocka bort elementet, dra ny el, på med osb och gips, spackla, måla, KLART! Typ... ;)
 
Fredrik.engdahl skrev:
Klart innan måndag iaf :)
Haha! Absolut ;)
 
En sak leder till en annan...

Dagen började med att jag låg i en solstol och tog det piano... I ett par timmar låg jag och sneglade på badrumsfönstret som ska bytas. Till slut så insåg jag att det inte kommer byta sig själv. Nån timme senare såg det ut så här:

ImageUploadedByByggahus.se1344096324.303073.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dock inte helt problemfritt... Den fantastiske hantverkare som kaklat badrummet nån gång på tidigt 90-tal hade kaklat ut på fönsterkarmen. Det ledde till att 2 plattor släppte. Inte hela världen i sig. Bara att limma tillbaka. Men det jag hittade där bakom var någon märklig form av träfiberskiva med ett laminat på. Det får mig att undra hur det ser ut bakom kaklet i duschen. Vid rörgenomföringarna osv...

ImageUploadedByByggahus.se1344096557.036741.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det kanske dags att omprioritera och bygga nytt badrum? Vilken bank ska jag råna då?

Hatar gamla hus! Jaja, blir till att borra lite hål från hallen och göra fuktmätning iallafall... Sen får vi se vad det leder till.
 
Hur såg föstret ut innan?
 
Andy78 skrev:
Hur såg föstret ut innan?
Samma storlek som innan men i liv med fasaden. Nu utflyttat för att funka med tilläggsisoleringen...
 
Imorgon är semestern slut. Då står jobb 24-7 på agendan. Börjar med att grunda resten av panelen. Tjuvstartade lite och gjorde en bra plats att jobba på.

ImageUploadedByByggahus.se1344184442.199404.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag har jag iallafall skruvat ihop lite distanser för torkning av panelen. En liten stump 45x45 i varje ända av 110cm överblivet 22x95... 40st, då kan jag torka ca 500lpm åt gången.

Borde räcka...

Målning ikväll om vädret är med mig!
 
erik_n skrev:
Idag har jag iallafall skruvat ihop lite distanser för torkning av panelen. En liten stump 45x45 i varje ända av 110cm överblivet 22x95... 40st, då kan jag torka ca 500lpm åt gången.

Borde räcka...

Målning ikväll om vädret är med mig!
Håller precis på och målar lite nu, och hoppas oxå att vädret är med mig...

Själv lägger jag ströläkt, 25*36, mellan varje lager, utan distanser. Funkar faktiskt riktigt bra och blir inga märken att tala om....
 
PCLarsson skrev:
Håller precis på och målar lite nu, och hoppas oxå att vädret är med mig...

Själv lägger jag ströläkt, 25*36, mellan varje lager, utan distanser. Funkar faktiskt riktigt bra och blir inga märken att tala om....
Brukar göra så också men hade ingen lust att köpa virke för det. Nu hade jag massa spill som blev utmärkt till detta :)

Håller tummarna för att vädret håller i sig då!
 
Jag brukar plocka på mig strön när jag är på Byggmax, dom ligger i regel utspridda överallt och dom slängs bara (killen jag frågade var bara glad att han slapp plocka ihop dom)

Dom är ca 10*25mm och ca 1m långa, funkar utmärkt att lägga emellan panel när man ska måla.
 
Summering: alla sätt är bra utom de dåliga :)
 
erik_n skrev:
Summering: alla sätt är bra utom de dåliga :)
Fast det är bara ett som är bäst.. vilket vet jag dock inte :)
 
  • Gilla
erik_n och 1 till
  • Laddar…
Daniel78 skrev:
Fast det är bara ett som är bäst.. vilket vet jag dock inte :)
Hahaha! Mitt såklart! w00t.gifthumbup.gifw00t.gif

Med viss känsla av att detta kommer spåra till ett "5 myror är fler än 4 elefanter"-resonemang.... wink.gif
 
Då är man igång med målningen. Ca 300 löpmeter klart... Ca 600 kvar

ImageUploadedByByggahus.se1345016015.945794.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PCLarsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.