Det mesta om vadå? Sorry...men det är väl TV de gör. Men de ska ju gå in med öppna kort.
 
Reklamkanaler som TV4 lyssnar på reklamköpare och sponsorer.

SVT däremot borde vara mer mån om samhällsnytta och sina tittares behov!

Snart skall visst SVT börja få skattepengar. Går inte välja bort!
 
Snailman
Utbildningsvärde ? Nej, men underhållningsvärde, och till viss del inspiration. Vill passa på att slå ett slag för Grand designs. Man lär sig inget där heller, men det är ofta intressanta stimulerande projekt..
 
Zero skrev:
Reklamkanaler som TV4 lyssnar på reklamköpare och sponsorer.

SVT däremot borde vara mer mån om samhällsnytta och sina tittares behov!

Snart skall visst SVT börja få skattepengar. Går inte välja bort!
SVT:
"detta programmet är sponsrat av EM, Bosch, Nordsjö Färg ......."
Hmm aldrig HM, Mölnlycke o dyl......
:)
 
Korvgubbe
Det beror väl på vad man vill lära sig. För tips och idéer kan jag tycka att det är riktigt bra, visst jag gillar inte allt de gör men man får se många olika kreativa förslag på inredningar. Förslag som jag själv aldrig hade kommit tanken på.
Vad det gäller själva hantverkarbiten så beror det även där på vad man vill lära sig. För Johan 23 år som precis har köpt sin första lägenhet och vill anpassa stilen till sig själv är det kanske jättenyttigt med tips som att "hålla sticksågen upp och ned" medan Gunnar 56 som har renoverat en hel villa kanske inte finner det lika intressant.

Det är ju trots allt underhållningsprogram och inte utbildningsprogram och ser man bara på det hur "rätt vinkel" kan det vara riktigt bra.
 
andersmc skrev:
De första programmen med Timell - vad de nu hette, minns inte vilket det var
Bullen.........

Det är inte flickan i brevet som skrivit filmen :D
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
SVT:
"detta programmet är sponsrat av EM, Bosch, Nordsjö Färg ......."
Hmm aldrig HM, Mölnlycke o dyl......
:)
Måste erkänna att det är sällan jag tittar på SVT numera så jag har inte riktigt koll. :surprised:
 
pappskallen skrev:
Bullen.........

Det är inte flickan i brevet som skrivit filmen :D
OK, det första programmet där Timell spelade snickare...
 
Jag vill flagga för Property ladder. Visserligen inte så mycket byggteknik men rätt intressanta resonemang om hur olika renoveringar och förändringar påverkar fastighetens värde. Programmet ger också en seriös bild av vilken arbetsinsats som krävs för en renovering, och lyfter fram en del möjligheter och fallgropar.
 
pelpet skrev:
Jag vill flagga för Property ladder. Visserligen inte så mycket byggteknik men rätt intressanta resonemang om hur olika renoveringar och förändringar påverkar fastighetens värde. Programmet ger också en seriös bild av vilken arbetsinsats som krävs för en renovering, och lyfter fram en del möjligheter och fallgropar.
Jag gillar också det. Det enda jag har lite svårt för är att jag ibland upplever Sarah som lite väl tjatig om sina idéer och återkommande om fel familjen gör. Jag tenderar att hålla med henne men det blir lite väl tråkigt och upprepande. På samma gång som det sedan återkommer i klippta intervjuer hur mäklare o köpare tyckte att det hade varit bättre om man gjort som Sarah tipsade om.

Men jag gillar också programmet och följer alla avsnitt
 
Korvgubbe
Property Ladder och Grand Designs tycker jag är riktigt bra program, men man bör vara medveten om att det är brittiska program med allt vad det innebär.
När GD lyfter fram treglasfönster som något nytt, innovativt och miljötänk så är det inte långt ifrån att man rullar på ögonen :) Likaså när PL varnar för att golvvärme är en onödig lyx som ingen köpare vill betala för. Visst, man kanske inte får tillbaka varje krona på att lägga golvvärme men vem skulle i 2012 års Sverige renovera badrum till helkaklat+klinker utan att lägga in golvvärme?! Det känns riktigt standard idag kan jag tycka...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.