Vi har precis köpt ett hus och ska börja med att dränera. Det är ett 70-talshus med källare, och samtidigt gräva ut för att gjuta platta.
Till saken hör att min sambo måste absolut bygga ut garaget samtidigt för att kunna vinterförvara husvagnen (vilket jag förstår) men det förstör så mycket. Vi har mätt upp allt men vet inte hur vi ska få ihop planlösningen när det blir dags.... (man kan bli osams för mindre) :confused:
Bifogar därför befintlig planlösning och ett förslag på utbyggnationen (vi vill ha åtminstone 4 sovrum på entréplan). Det befintlga garaget är inte exakt mått på våran skiss s ta det med en nypa salt....

Har ni några förslag så blir ingen gladare än jag :)
2012-08-02 13;02;34.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2012-08-01 16;55;43.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det inte enklare att hyra in sig på en lämplig vinterförvaring för husvagnen istället?
Det blir ju tokigt "dyr" förvaring av den om man får bygga till hemma bara för det, brukar ju finnas folk som hyr ut plats i lada eller liknande för i sammanhanget struntsummor
 
Håller med. Eller en enkel fristående carport?
 
Mitt förslag med men den ska stå hemma. Först hade vi tänkt att man kunde bygga på sidan av det befintliga garaget men där är det prickad mark så det var kört...
Men vi har ändrat lite på ritningen och är ganska nöjda så nu är det bara att hoppas att vi får ett ok.
 
peternicklas
Ni kommer att ta bort en massa fönster, för var de inte glada för det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.