F
Vad är det för skillnad på Beckers olika fasadakrylat

Expo fasadakrylat (billigast, hittade den idag för ca 60kr/l)

Akrylatfärg MAX. ( inte direkt billig, ordinarie prisstrax under Perfekt i pris efter perfektrabatt men har hittat den (tror jag) för strax under 90kr/liter. Säljs ii vanlig bygghandel)

Perfekt Akrylat. ( flytande guld på 10 liters hink. Med ca 25% rabatt över 150kr/l. Finns bara i Beckers butikerna. Samma som Alcro Bestå enligt färghandlarn

Att perfekt är deras top of the line är jag med på och den färgen som omfattas av deras "15 års garanti" som jag fö inte ger ett skit för. Frågar jag färghandlarn så är naturligtvis Perfekt en överlägsen färg, vad fan skall han säga? Men är det nån som har mer info, är det tex nån skillnad på Perfekt och MAX?

Sen har dom även en färg som tydligen skall vara både grundfärg och täck, en alkydakrylat. Beckers easy. Vad är det för nåt?
 
Gammalt inlägg dock vill jag avråda från Beckers Easy! Lat som man är låter det bra med grund och täck i ett men det är nog också för bra för att vara sant! Färgen är tunn mycket tunn. Efter andra varvet upptäckte jag dessutom att färgen krackelerat!! Nu är det bara börja om från början och inte blir det Beckers easy!!!

Tillägg: easy är en täcklasyr.
 
Redigerat:
F
1000konst skrev:
Gammalt inlägg dock vill jag avråda från Beckers Easy! Lat som man är låter det bra med grund och täck i ett men det är nog också för bra för att vara sant! Färgen är tunn mycket tunn. Efter andra varvet upptäckte jag dessutom att färgen krackelerat!! Nu är det bara börja om från början och inte blir det Beckers easy!!!

Tillägg: easy är en täcklasyr.
Är du helt säker på det? Står att det är alkyd/akrylat bindmedel.
 
Finns broschyrer där det inte framgår! Skulle nog inte tittat på den om jag sett att det var täcklasyr innan jag köpte.

Vet inte ens om det finns på deras hemsida. Dock hittat en broschyr(se bild) när jag var å klagade. easy-täck_small.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.