Såg ett ustskick där beijer tar 3995 ink moms för denna kombination. Är det ett "kap" ;)

Är det bara längden som skiljer GTA 2500 från motsvarande 3800???

Är GTA lagom lång i praktiken eller blir den för kort?
 
Redigerat:
3800 är lite rejälare, jämför bilder där rullarna på utdragen syns.
Har ett GTA3700 själv, och tycker inte längde sitter i vägen.
Men 3995:- för GCM8SJ + GTA2500 får nog anses vara ett 'kap' ;)
 
Särskilt om det är Beijer, inte ofta de säljer saker till sådana priser.
 
Jag gjorde i sista stund ett inköp av detta GCM8SJ + GTA2500 kitt idag, för 3995:- hos Beijer. Hoppas det blir en angenäm bekantskap framöver & att det var ett hyggligt prisvärt paket.

Nu är ju frågan vad man bör köpa för klingor, samt var man hittar klingor till bra pris.
 
Toolstop har ett 2-packmed en 80t & en 48t för 495:-
 
Beijer sålde sådana paket i parti och minut. De fick slut på gts2500 borden och nu får alla som bokat sig på paketen ett gts3800 istället då väntetiden på de billigare bordet blev ända in i hösten. Plötsligt blev det ett riktigt kap.
 
Hej!
Jag handlade samma paket den 25 juni. Säljaren sa då att sågborden inte fanns hemma, men att de skulle komma den 28 juni. Den 29:e ringer säljaren upp och säger att den nog kan ta en vecka eller så innan borden kommer. Han bad så hemskt mycket om ursäkt för detta. Eftersom jag fortfarande inte hört något, svängde jag in på Beijer idag när jag ändå hade vägarna förbi. Inga bord hemma och nu sa man att de kommer nog tidigast v 34!!!
Givetvis fanns i dessa semestertider inte rätt chef på plats. Tänker ringa till dem på måndag och kolla hur de tänker kompensera. vet att jag inte är ensam av att drabbas. Jag tänker begära att få ett 3800 istället.
Är det några härinne som drabbats? Hur har ni kompenserats?
 
Jag har hitintills bara fått ett SMS som säger:

Hej!
Här kommer en uppdatering på sågbordet till Kap- och geringssågensom du har köpt.
Efter som alla Beijer Bygg butiker har haft samma kampanj och trycket efter dessa paket varit väldigt stor har Bosch inte kunnat hålla lovade leveranstider, detta pga att fabriken inte har kunnat framställa borden i tid. Detta resulterar tyvärr att det tar cirka en månad innan borden når till oss. Vid några frågor ring gärna 075-241 74 50. Vi meddelar dig när ditt bord har kommit. Vi beklagar det som har hänt och önskar dig en trevlig helg.

-> Trilla
Har du fått det riktigt bekräftat gällande GTS3800 isf GTS2500 & att det gäller alla Beijer butiker? För jag ser verkligen fram emot att få sågbordet snart så man kan använda maskinen på riktigt. Men bara i den butiken jag köpte så fanns det ca 20st på listan över kunder som inte fått sågbord vid inköpstillfället. De sade då att sågborden skulle komma veckan efter. Det kunde väl vara okej, men nu börjar tiden rinna iväg...
 
Vet inte om det gäller alla butiker och alla kunder. Men jag fick intrycket av att det var så. Alla butiker hade tydligen fått ett mail med instruktioner om hur detta skulle handhavas. Vet inte innehållet i detta dock.
 
LilleNo skrev:
Toolstop har ett 2-packmed en 80t & en 48t för 495:-
Plus frakt 332:-
 
Trilla skrev:
Vet inte om det gäller alla butiker och alla kunder. Men jag fick intrycket av att det var så. Alla butiker hade tydligen fått ett mail med instruktioner om hur detta skulle handhavas. Vet inte innehållet i detta dock.
Tydligen finns det tolkningsutrymme i detta mail. För den jag talade med sade att man inte automatiskt får ett GTA 3800 i utbyte, men kunde erbjudas ett sådant mot mellanskillnaden på GTA 2500 till GTA 3800. Leverans av GTA 2500 verkade ligga frammåt v34-v37.
 
Skickade ett mail till info@beijer och tyckte att jag nu ville ha mitt sågbord. Jag skrev att jag visste att felet ligger hos Bosch som inte kan leverera som utlovats, men att jag gjort affären med Beijers och att det är deras anseende som naggas i kanten.
Vart uppringd från Beijers centrala inköpsavdelning dagen efter av en trevlig kille som beklagade att det hela drar ut på tiden. Han frågade vart jag gjort inköpet och bad att få återkomma. En kvart senare ringer han och säger att jag kan åka till "mitt" varuhus och hämta ett 3800 bord.
Han hoppas jag skall bli nöjd och önskar mig en fortsatt trevlig sommar!
Positivt kundbemötande och jag är nu supernöjd med affären! ;-)
 
Mikael_L
Ja det är ju schysst av dom. Inte för att det heller skulle vara rätt att skita i ditt problem och låta dig vänta. :)

Men jag har också bra erfarenhet av reklamationer och sånt hos Beijers. Jag köpte ett sånt där billigt kompressor+spikpistol-set på Beijers, när dom sålde ut för halva priset för att sen sluta med produkten ifråga.
Sen började jag använda det hela nästan ett år senare, och upptäckte då efter ett tag att tryckluftsslangen inte höll måttet, det gick på något märkligt vis luft genom skiktet innanför korden, så ytterhöljet blåstes upp som en ballong här och där för att sen börja läcka.

Men inget knussel hos Beijers, dom langade över en fin mycket bättre Senco slang till mig.
Heder åt den reklamationen.
Även en kompis till mig har bara bra erfarenhet av både returer och någon reklamation hos samma Beijers (Uppsala).
Jag ville bara skriva om det, jag tycker att företag som skött sig jättebra bör få lite creds för det.
 
En beijersäljare försökte packa på mig torpedo max trallskruv för att skruva gipsskivor.. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.