Jag har ett akut problem. Karmskruven sprack i hylsan jag måste få bort dem! Vad kan jag göra? Måste jag borra nytt hål och ha två hål brevid varandra jag står med fönstret just nu??? Snälla snabbt
 
Du för förklara lite bättre gärna med bild.
 
Går det inte bara att ta bort skruv o hylsa eller så får du lyfta ner fönstret och skruva ut den med en tång. Men att en karmskruv spricker är nog lite av ett rekord i alla fall.
 
Karmskruvens yttre hylsa har spruckit i karmskruvshålet. Nu måste jag få bort dem. fönstret står just nu bort plockat efter att jag sågat av karmskruven mellan gängan och hylsan.
 
Hänt mig också.
Jag fick borra ett hål till.
 
Går det inte att få i nyckeln i hylsan och helt enkelt skruvabort försiktigt. Om du använder den ändan som bara greppar i hylsan, eftersom du troligen kapat skruven efter gängan. men var försiktig så tnte gängan i trät skadas för då måste du borra nytt hål.
 
Nä det är ju tre hål detta gäller. Snälla någon annan hitta på en annan lösning känns piss när man köper nya fönster och ber dem skicka med karmskruv för att det inte ska bli problem. Och tre av dessa spricker känns inte så roligt
 
Okej börjar se mörkt ut!!!
 
Finns tydligen någon typ av kitt som funkar kanon för att troppa igen hålen. Någon som vet va det heter?
 
peternicklas
Redigerat:
Okej någon som vet
 
När fönstret är uttaget borde det gå att skruva hylsan frammåt tills den ramlar ut på utsidan, backa går inte.
 
Hmm...

Jag tror jag har monterat ett 50-tal dörrar och fönster genom åren och har aldrig varit med om att en karmskruv spruckit. Än mindre 3st på samma gång.

Om det inte är något allvarligt fel på skruvarna så måste du gjort något galet. Är hålen i fönsterkarmen helt genomborrade? Till standard karmskruv ska det var 14mm hål rätt igenom.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.