Tack för bilderna ,

Jag tycker det är rätt lagom med den belysningen som du har nu.

Nackdelen med ledlist vid kökssockel är att den lyser upp golvet så man måste hålla mer rent då ;)

Får man fråga var du köpte plast listerna vid högskåpen?
 
Fredrik.engdahl skrev:
Tack för bilderna ,

Jag tycker det är rätt lagom med den belysningen som du har nu.

Nackdelen med ledlist vid kökssockel är att den lyser upp golvet så man måste hålla mer rent då ;)

Får man fråga var du köpte plast listerna vid högskåpen?
Det är precis av den anledningen som jag ännu inte satt led i sockeln...

Jag har köpt allt utom spottarna på LEDteknik i Borås. Edit: såg nu att dom kommit med massa nya lister för ledmontage. Riktigt snyggt! Blir nästan lite sugen på att byta ut den skenan jag har runt högskåpen :confused:
 
Redigerat:
Snyggt som vanligt Erik. :)

Hur har du fäst plexiskivan om den går i liv med gipsen? För du har väl inte limmat den?
 
Raceman skrev:
Snyggt som vanligt Erik. :)

Hur har du fäst plexiskivan om den går i liv med gipsen? För du har väl inte limmat den?
Tack!

Jag fräste en avslutslist i MDF som jag spacklade ihop med gipset. I listen fräste jag även ur en 6x6mm klack för att fälla in plexin i. Plexin är sedan monterad med dubbelhäftande tejp. Det tog 3-4 test av olika tejpsorter innan jag hittade en som byggde minimalt och höll skivan på plats. Ska kolla om jag har några detaljfoton på lösningen...
 
erik_n skrev:
Tack!

Jag fräste en avslutslist i MDF som jag spacklade ihop med gipset. I listen fräste jag även ur en 6x6mm klack för att fälla in plexin i. Plexin är sedan monterad med dubbelhäftande tejp. Det tog 3-4 test av olika tejpsorter innan jag hittade en som byggde minimalt och höll skivan på plats. Ska kolla om jag har några detaljfoton på lösningen...
Vilken energi, blir ju trött bara av att läsa om er renovering ��
 
Hittade inga bilder men jag hittade denna. En liten skiss jag gjorde när jag klurade på lösningen.

rgb.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
3 veckor semester från allt utom god mat, god dryck och fantastisk tid med familjen. Idag tog dock tristessen överhand och istället för att klättra på väggarna bestämde jag mig för att såga lite i väggarna :)

2 timmar senare så stod jag med ett hål som måste isoleras å lite sånt. Men det är ju sommar, det tar vi en annan dag...
ImageUploadedByByggahus.se1343907351.656984.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För er som under varför det är 3 reglar på högra sidan och en på vänstra så är min enkla förklaring så att jag orkade inte rätta till det. På det här sättet gick det snabbt och enkelt att få till det nya hålet :)
 
Hitintills i projektet vad är du mest nöjd med och vad är du minst nöjd med?
 
Fredrik.engdahl skrev:
Hitintills i projektet vad är du mest nöjd med och vad är du minst nöjd med?
Oj, svår fråga!

Mest nöjd med måste jag nog säga rymden i köket/vardagsrummet. Glad att jag tog mig mod och byggde om taket!

Minst nöjd med är förutom smådetaljer är att jag inte har kommit längre! Har en hel del som "måste" bli klart innan vintern...
 
Ja man vill alltid att det ska gå snabbare.

Fortsätt kämpa.
 
Fredrik.engdahl skrev:
Ja man vill alltid att det ska gå snabbare.

Fortsätt kämpa.
Sista semesterveckan nu. Det blir nya tag när jag semestrat klart! Va nyss och hämtade ett paket från Rinkaby rör så jag kan koppla bort de sista elementen. Sen finns det ingen utväg... Golvvärmen måste bli klar innan vintern :D man får väl spotta i näven och bita ihop helt enkelt!
 
erik_n skrev:
Sista semesterveckan nu. Det blir nya tag när jag semestrat klart! Va nyss och hämtade ett paket från Rinkaby rör så jag kan koppla bort de sista elementen. Sen finns det ingen utväg... Golvvärmen måste bli klar innan vintern :D man får väl spotta i näven och bita ihop helt enkelt!
Ett par billiga elelement tar bort den värsta paniken. Det lever åtminstone jag efter, allt för att hålla hjärtinfarkten på avstånd ;)
 
PCLarsson skrev:
Ett par billiga elelement tar bort den värsta paniken. Det lever åtminstone jag efter, allt för att hålla hjärtinfarkten på avstånd ;)
Dom elementen köpte jag förra redan vintern... Men jag har upptäckt att det bästa sättet att bli klar med saker är att skapa panik. Typ: Nu jävlar måste jag bli klar annars fryser vi ihjäl! Men det är ju vettigt med en backup-plan ;)
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Innan jag gjorde mitt förra badrum gick jag och drog mig och funderade på om jag skulle fixa det själv. Efter mycket tankearbete gick jag in och drog en kofot genom vägg och golvmatta i duschen. Och VIPS!, så hade jag inte mycket val, det var bara att sätta igång :)

Därav det gamla ordspråket: "Har man slagit kofoten i duschen får man bygga som fan." :)
 
  • Gilla
Embridioum och 5 till
  • Laddar…
jeppeknaster skrev:
Innan jag gjorde mitt förra badrum gick jag och drog mig och funderade på om jag skulle fixa det själv. Efter mycket tankearbete gick jag in och drog en kofot genom vägg och golvmatta i duschen. Och VIPS!, så hade jag inte mycket val, det var bara att sätta igång :)

Därav det gamla ordspråket: "Har man slagit kofoten i duschen får man bygga som fan." :)
Troligtvis ett av de bästa ordspråk jag hört!
 
  • Gilla
Kattvovven och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.