Madame ville ha nytt tvättställ så jag gjöt ett i äkta betong. Blev rätt bra för att vara lågbudget. Det framgår tyvärr inte av fotot men ytan är spegelblank. Kanske kan vara till inspiration för någon. :)
 
  • DSC_1687.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MichaelOberg och 3 till
  • Laddar…
Har under vintern målat om och möblerat dotterns rum. Dock hittade vi inte rätt sängstomme med fövaring, alltså byggde jag en sådan. Sängen har tre lådor med gott om plats för prylar.


Säng.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite om materialval:
http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/190912-material-till-lada.html
 
  • Gilla
shine76 och 3 till
  • Laddar…
Något har saknats i mitt liv: En grillvagn. Slängde ihop denna under maj, mest på frihand, jag brukar annars rita allt innan. Här fick grillen + materialet diktera stora delar av utformningen. Planhyvlad furu laserad med Burma-teak för en lite mer exklusiv look :)

Beslaget på sidan är jag nöjd med (för grilltången), handtaget på gaveln skall bytas mot något liknande i smide är tanken.

Vagnen är sitter fast i grillen dels genom att den klämmer fast grillens underrede och dels i grillens gamla handtagsbygel.

Grillvagn.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JLM-A och 5 till
  • Laddar…
Två riktigt fina projekt där, både sängen och grillvagnen. Fin inspiration till mig för sängar till barnrummet, och även för grillvagnen som jag själv jobbar på i huvudet just nu till en liknande weber :)
 
Ellagård skrev:
Något har saknats i mitt liv: En grillvagn. Slängde ihop denna under maj, mest på frihand, jag brukar annars rita allt innan. Här fick grillen + materialet diktera stora delar av utformningen. Planhyvlad furu laserad med Burma-teak för en lite mer exklusiv look :)

Beslaget på sidan är jag nöjd med (för grilltången), handtaget på gaveln skall bytas mot något liknande i smide är tanken.

Vagnen är sitter fast i grillen dels genom att den klämmer fast grillens underrede och dels i grillens gamla handtagsbygel.

[bild]
Snyggt jobbat. Var hittade du beslaget?
 
Tack för berömmet!

Vi var i Estland över midsommar. Ett par dagar var vi på Ösel (Saaremaa) och där finns en smedja med bred produktion - http://www.sepad.ee/. Köpte även ett handtag, men väl hemma tyckte jag att det var lite litet, så det hamnade på dotterns lekstuga.
 
Den här skänken byggde jag i våras. Planhyvlad furu på sidan och stavlimmad furu till toppskiva. Allt laserat i vitt.
8.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Först tänkte jag montera tre stycken underskåp med en bänkskiva ovan på. Men så småningom insåg jag att det inte alls skulle passa i stugan. Därför blev det MDF, stavlimmad furu och en bänkskiva i ek. Allt utom bänkskivan är helvitt eller vitlaserat. Tyget sydde sambon.
3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Så här ser det ut bakom skynket. Hinken är ett provisorisk avlopp som nu har suttit där i ett år :p
IMG_5655.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Christian
 
Blev klar med mitt utekök under sommaren. Huvuddelen av bygget skede förra sommaren men slutinstallation gjorde i år. Helgjuten betongskiva med ho och underrede i trä. Allt från byggbeskrivningar i GDS. Vatten och avlopp med hjälp av dunkar och en liten 12V pump för båt.

Många första gången för mig.
Gjuta i betong
Göra ramar
Spårfräsa plywood
Bak.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fram.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
och från sidan
Sida.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Erik
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Mycket snyggt Erik! Kör du utan ytbehandling på betongen eller är det nästa projekt?
 
Helioz skrev:
Mycket snyggt Erik! Kör du utan ytbehandling på betongen eller är det nästa projekt?
Tack! Just nu obehandlat men fundera på vaxning.

Bygger nattduksbord just nu så mer gjutning får vänta. På gjutlistan står blomkrukor och eventuellt sidostycken till utebänk.
 
  • Gilla
parom
  • Laddar…
Lägg på ett par lager vattenglas innan du vaxar så har du en schysst matsäker behandling som passar utomhus.
 
Erik det där var inspirerande! Sådär tänker jag också göra fast utan diskhon :) Och ett annat underrede. Men poängen är att du inspirerade mig till att välja (gjuta) en betongbänkskiva ;)

/G
 
Den här är jag skitstolt och nöjd över :) Byggde klart den idag! Så fort jag köpt rätt kapskiva så ska stenarna som sticker upp kapas.

Det är en Muurikka-grillplats :surprised: Fast den kommer ju gå att använda till annat också, men den byggdes i första till Muurikkan.
8.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uppställningen är temporär tills nästa sommar då vi ska utöka gräsmattan och då även göra i ordning med plattor runtom. Sedan blir det lite bänkar och så. Men det här är dagens skrytprojekt i alla fall! Kanske inte något byggtekniskt under, men nog rolig att ha för att skryta lite med :p
7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Christian
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.