Har ett sådant själv och till dom pengarna funkar det utmärkt. Tungt (på gott o ont) och stabilt.
Haft min i 4år till en blå 8S.
Ok, man slänger inte upp en 8" regeln på 540cm och småkapar i änden utan extra rullstöd, men dom stöden behöver man även med en dyrare ställning.

Det finns bättre kap/ger sågbord så när mitt nuvarande ger upp så skaffar jag säkert ett sådant, men just nu så ser jag ingen anledning till o byta.
 
Hhm....köpte mitt sågbord på Jula för några månader sedan (nu hittar jag inte det på Julas hemsida) men det var inte deras billigaste variant utan ser ut exakt som den TS visar bild på.
Jula säljaren jag pratade med avrådde från att köpa det billigare sågbordet de hade då det enligt honom inte var tillräckligt stabilt.

Min Metabo KGS 216 ville inte sitta bra med de smala skruvar & muttrar som följde med utan de fick jag byta ut mot kraftigare/bättre.

Har iof bara sågat panel med den & då har jag även använt ett sk Rullbock för extra stöd & det har hittills fungerat väldigt bra.
Kan tänka mig att man ratar kvaliteten Jula/Classe borden om man är van vid ex DeWalt eller annat dyrt märkes bord.....men jag ångrar inte köpet än i alla fall.
 
Köpte ett på CO tidigare i sommar till reapriset och jag tycker nog att det var ett bra köp. Jämför man med dewalt för 2500 så finns såklart en del brister. Främst tycker jag att det är ganska korta stöd. Jag stötte på patrull när jag skulle såga 186cm långa trall då räckte stoppet inte mer än 170 med min såg men en konstruktion med tving löste detta. Såg bordet är stabilt men tyvärr lite tungt, detta är ok för mig men kanske jobbigt om man vill vara väldigt mobil. Köp!
 
Tackar för svar. Jag kommer bara ha bordet hemma på tomten, uppställt inne i en lada så det kanske duger till det.
Fast jag blev bra sugen på deWalts de7023.
 
Jag har det bordet. Har hängt med i 2 altan byggen och är nu inne på sitt tredje. Det funkar kanon tycker jag.
Fast de behövs som sagt ett extra stöd när man sågar långa reglar. Men det behövs ju på alla bord. Så ett bra köp tycker jag.
 
Det blev bordet från clas
Var och klämde på dewalt bordet och vist var det jäkligt fint men snålheten vann
Det är ju 3gånger så dyrt som clas bordet.

Tyckte bordet kändes helt okej
 
  • IMG_1089.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Harald Boye och 1 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Har ett sådant själv och till dom pengarna funkar det utmärkt. Tungt (på gott o ont) och stabilt.
Haft min i 4år till en blå 8S.
Ok, man slänger inte upp en 8" regeln på 540cm och småkapar i änden utan extra rullstöd, men dom stöden behöver man även med en dyrare ställning.

Det finns bättre kap/ger sågbord så när mitt nuvarande ger upp så skaffar jag säkert ett sådant, men just nu så ser jag ingen anledning till o byta.
Scary, nästan så att man skulle kunna tro att jag lånat dina inloggningsuppgifter... jag har också haft en 8S monterad på CO-stativet i ganska exakt fyra år, och håller med om det du skriver. Det enda tillägget jag har är att de uppfällbara stoppen (vid rullarna) är lite väl flimsiga. De duger väl om man skall bygga en kaninbur, men inte om man vill ha "exakt" repetition av en viss längd.
 
  • Gilla
Nimajneb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.