Har renoverat vårt lilla badrum 3.5 kvm.
Dem rev ut det gamla och gjorde om.
Har nu gått på cirka 170'000 kr utan rotavdrag.
Vi hade all inredning (WC, komod, tvättmaskin etc.) så priset är för material och deras arbete.

Dem har stått för materialet och arbetet.

Har varit mycket fram och tillbaka och dem har fått göra om tex. väggen mellan dusch och tvättmaskin. Dessvärre är vi fortfarande inte nöjda. Men vad tycker ni? Hur mycket skall man acceptera för det pris vi betalt.

duscvägg.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är duschväggen med avlastningsytan ovanför diskmaskinen. Att tillägga är att cirka 30% av plattorna i duschväggen låter ihåligt (ej ordentligt fastsatta, lite rörliga, dem som sitter ordentligt är det ett doft ljud vid knackning).

Dörrfoder-vänster.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörrfoder-höger.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det inte så att man kapar dörrfodret så slipper man kapa kakelplattan så här?

Fogad-list-höger.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
golvlist.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hörnet.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tröskeln dom spika dit verkar vara förliten så dem har lagt 0.5.cm fog så att man inte skall se det (enligt dem så kommer man inte märka av det för den har samma färg som tröskeln...) Se även stora bilden över hela tröskeln, det är inte lite sådan fog dem använt.

Listen-spikad.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hälften av spikarna som fäster tröskeln har dem spikat igenom gamla tröskeln...

Kakel-fogenolika.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fogarna i golvet är allt ifrån 2mm till 6 mm.

kakelkant2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

på många ställen är kakelkanten helt ojämn.

utbyggnad.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avslutet på lilla utbyggnaden...

Snett-skåp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är badrumsskåpet, känns lite snett?

Och så här fortsätter hela badrumet. Skall det vara OK eller vad skall vi göra?
 
Redigerat:
Känns inte ok!
 
Tror tyvärr inte att jag kan hjälpa dig så mycket, men det där hade inte jag varit nöjd med i alla fall! Kanske om det varit en en polare som hjälpt mig att göra tvättstugan i källaren gratis, men jag hade inte betalat för det!

Sen tror jag att det finns dokumentation över hur mycket fogar o.s.v. får lov att variera, men det överlåter jag åt andra att svara på!
 
Snacka om oseriöst! Det där är inte snyggt gjort.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Fult och trist.......... skulle själv varit jättebesviken.
 
Ledsen att säga det men snyggt gjort är det inte. Har ni betalt ännu?
 
Dem krävde massa betalning innan dem satte igång och korkade som vi var betalde vi. Sedan efter halva jobbet ville dem ha mer betalt, hantverkarna kom inte och fortsatte jobba tills vi betalat mera fakturor.

Vi har en faktura på cirka 7k kvar att betala dessvärre.

Vad jag inte skrivit är också att när dem var "klara" så var fallet konstigt, så vatten som hamnade utanför duschen rann in bakom tvättmaskinen och fastnade där. Dem hade redan gett oss BKR intyg. Jag påpekade detta och då sa dem att det inte gjorde något, men jag kämpade på och då sa dem att dem "missat" göra ett litet rör igenom duscväggen vid golvet, så vattnet kunde rinna där. Även andra saker har jag "googlat" fram och påpekat till och dem rättat i efterhand.
 
verkar som om de låtit dörrfoder vara kvar eller satt dit dom innan kaklingen

Ny tröskelplatta i rätt storlek och med lite omtanke så bör det bli bra vid tröskeln.
Mjukfog mot dörrfoder och det blir bättre (eller byta foder helt och låta dom gå över kaklet )
avslutet på utbyggnaden borde ha varit kakellister och en ytterhörns"plupp" eller girningar på alla plattor (om man ser det tydligt är det ganska dolt så kan det vara ok som det är nu)
Vid skåpet: formodligen en krokig regel dom satt upp... kanske inte så mycket att göra nått åt nu... möjligen en kvartsstav eller en list för att dölja glipan..

Känns inte som ett jättebra jobb...
har du koll på tätskikt osv så sånt är rätt utfört?
har du slutbetalt allt?
 
jag brukar använda kakellister i fogfärgen då kan man hårdfoga i girningarna, för det är svårt att få det helt tätt eller ev. dra en tunn silicone

Men plattorna kan väl inte vara rörliga? hoppas jag!
 
I golvet är plattorna hårda. Men i duscväggen är vissa plattor "mjuka" om man trycker på dem så går dem in lite, det har lett till att fogningen mellan plattorna där har spruckit.

Jag har fotat hela arbetet, hoppas tätskiktet är OK, har fått dem papper som krävs.
 
Hur fick dom in tätskiktet under dörrfodret? Ska väll ligga mot karm, eller?

Sycker min kunna skönja att plattan för golvvärmen inte täcker hålet till 100 %, inte snyggt.

Jag hade inte varit nöjd.

En etablerad firma?
 
vad är duschväggen gjord av?

rör sig plattorna så sitter dom ju löst!
tror du ska lägga upp en bild eller 2 av tätskiktsjobbet gärna om du har närbild vid golvbrunnen
 
Laddar upp mera bilder i eftermiddag, har dem på gamla datorn.
 
Oj...nix inte snyggt, hur ser det ut i brunnen? Manschetten osv?
 
PCLarsson skrev:
Hur fick dom in tätskiktet under dörrfodret? Ska väll ligga mot karm, eller?

Sycker min kunna skönja att plattan för golvvärmen inte täcker hålet till 100 %, inte snyggt.

Jag hade inte varit nöjd.

En etablerad firma?
Yes, är en etablerad firma.
Jupp, är kanten av hålet man ser ovanför plattan för golvvärmen kontrollen. Är många sådana småfel. Men för många för att fota.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.