När vi byggde hus förra året så var vi dumsnåla och köpte oisolerat garage, med konsekvensen att garaget/förrådet betsår av massa reglar och ytterpanel. Nu vill jag sätta upp inneväggar så man kan få lite ordning och reda med krokar och hyllor etc.

Jag har blivit erbjuden av vår snickare att köpa hans överskott på isolering till en billig peng. Jag sa att jag inte tänkte värma upp garaget så någon isolering behövde jag inte. Då tyckte han att det vara lika bra att isolera när man höll på. Men min fråga är då; finns det någon nackdel med att isolera utan att ha för avsikt att värma upp garaget? Och kan det finnas andra fördelar med att isolera garaget utan att man värmer upp det?
 
Isoleringen fungerar ju även att stänga ute en del av värmen, sommartid.
My two cents...
 
Jag skulle i alla fall isolera. Inte många kronor för att öka garagets värde och användningsområde.
Med ett isolerat garage kan du måla fönstren på vintern istället för på sommaren exempelvis.
Bara att ställa in ett par billiga element ifall du vill ha varmt.
 
Lite svårt att i efterhand komma på att det kunde kianske användas till något annat än garage och då få riva innerväggar för att isolera. Bara dumsnålt att inte göra det när det skall sättas upp innerväggar.
 
Hade jag varit du så hade jag knappast funderat på isoleringens vara eller icke vara. Snarare på om jag skulle sätta plast innanför isoleringen eller inte.

Sent from my ST17i using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.