Jag har övertagit en gammal Flymo svävargräsklippare, minsta modellen. Turbo Lite 330 heter den.
Den fungerar bra men kniven skulle behöva bytas då den är original sen mååånga år tillbaka och har fått en del stryk genom åren.

Någon som vet var man kan hitta sådana knivar? Ingen verkar sälja denna sorts gräsklippare längre :confused:
 
Finns att beställa hos alla som säljer Husqvarna (http://www.husqvarna.com/se/dealers/dealer-locator/)

Artikelnumret är 511 83 57-90 och den kostar väl lite under 200:- inkl moms.

Liiiten reservation på artikelnumret, för att vara helt säker så måste du ha ditt produktnummer, PNC, 9 siffror, börjar nästan alltid på 9. Står på en vit eller silverfärgad dekal på klipparen. Gäller för övrigt även delar till Partner, McCulloch och en bunt andra varumärken inom Husqvarna-koncernen. Det enda Turbo Lite-namnet gör gällande är att klipparen har 33 cm klippbredd.

När jag tänker efter kör även Electrolux med samma sorts nummer, så det är bra att ha om du ska ha grejer till något kylskåp också.
 
Redigerat:
Tack!
Med lite tur kan det gå att beställa i närheten av mitt jobb, annars får jag åka ett par mil extra, men vad gör väl det :)

Denna sortens gräsklippare är helt suverän att klippa under buskar med och i andra besvärliga situationer tycker jag, iaf sålänge man har ett 230V-uttag i närheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.