Jag skulle vilja föreslå ny ämnerad. Under Juridik eller annat ställe. Regelbundet dyker det upp frågor om just detta. Om man skulle flytta ( med tiden) alla dålda fel trådar dit, hade vi fått mycket mindre frågor om det. Frågeställarna hade nog tänkt flera gånger om innan de skulle ställa konstiga ibland, frågor.

Vad tycker ni?
 
Jag tycker personligen inte att det är något större problem utan att det kan ligga kvar. Det är överlag inte så många ämnen totalt under juridikforumet att det inte går att överblicka, skulle man då separera alla ärenden som har med dolda fel att göra blir det istället stundtals ödsligt skulle jag gissa.

Då dolda fel överhuvudtaget skiljer sig så mycket beroende vilka förutsättningar och omständigheter som finns anser jag det bara bra att alla som vill kan bolla med andra. Det finns en övertro på vad som går att reklamera som dolt fel ute i samhället samtidigt som jag skulle säga att det finns en övertro på en totalitär undersökningsplikt som häver alla eventuella fel bland många som läser/skriver på detta forum. Sanningen är att juridik är snårigt och det är endast några promille av alla ärenden som faktiskt processas till slutgiltig dom så att det går att få lärdom av hur samhällets utvalda representanter vill att tolkningarna skall falla. Tills dess förlitas det på teoretiker som mig och många andra som får göra sannolikt vad som kan bli ett utfall samtidigt som man presenterar risker och möjligheter med ett ärende för att i slutändan låta en klient eller TS bestämma huruvida denna vill fortsätta.

Låt diskussionen fortsätta ligga i nuvarande form kan jag tycka.

Möjligtvis skulle man kunna skriva en klistrad tråd som ger en fingervisning av dolda fel och ungefärlig rättslig bedömning för att ge en grund och kanske få bort vissa av de enklaste frågorna alternativt ge information till de som läser men inte väljer att fråga? Någon kanske vill ta på sig att skriva ett längre inlägg som kan klistras, om ingen annan lämpligare än mig vill göra det kan jag ställa upp men då vill jag veta att det är önskvärt. Räkna med några veckor dock innan jag är klar då jag har fullt upp just nu
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
P
Jag tycker det verkar bra med ett klistrat inlägg om dolda fel om någon har tid/lust/kunskap att skriva det.
 
Jag tycker personligen inte att vi kan ha ett eget delforum om dolda fel och att det är ett för litet ämne. Dessutom är varje fall av ett dolt fel unikt, precis som kinglolle skriver, varför möjligheten att återanvända en fråga/svar är begränsad.
Tack för visat engagemang :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.