3 veckor ungefär
 
narrowduke skrev:
Är sjukt sugen, problemet är att jag bara behöver 6 stycken.. Någon i Lund med omnejd som bara vill ha 10 så kan vi splitta?

EDIT:

Vad skulle krävas att köpa till om jag bestälde dessa, och hur svårt skulle det vara att koppla? Onekligen billigt.

[länk]
Det var lite för bra för att vara sant (som brukligt) nu är priset ändrat till 7.30 USD styck.
Fortfarande billigt jämfört med svenska ockerpriser dock.
 
Raskus:

Tror du dessa modeller är för stora och starka(eller kan man enkelt göra dem dimbara?) för att sätta som uplights på en liten balkong?
 
Finns massor med modeller som har 1W med, största problemet är väl egentligen att välja färg och utförande.
 
Leafors skrev:
Vad använder du för drivare till dina grupper?

Skulle denna funka:
[länk]
Ja den borde ju fungera, någon annan som är mer insatt i drivdon kanske kan svara?
 
Det finns verkligen pengar att spara på att köpa från Kina. Jag köpt 10 m LED-strip (14.4W/m) och fyra drivdon (2 st 18W, 2st 51W, dimbara på primärsidan) för $112. Tror inte ens jag fått en 5-meters rulle med LED-strip för dom pengarna i Sverige.
 
Vad är vitsen med att köpa separat drivare och inte använda drivaren som redan sitter på armaturen? Förklara för och nackdelar för mig :)

Är grymt sugen på beställa men är lite osäker på just drivdonsbiten.

Med 230v är det väl bara att seriekoppla samtliga armaturer, finns väl ingen risk för spänningsfall då?
 
Då man kan dra 12v hela vägen och bara ha en stor kopplingspunkt för all 230v
 
sir_daniel skrev:
Då man kan dra 12v hela vägen och bara ha en stor kopplingspunkt för all 230v
Med 12v menar du då seriekoppla samtliga armaturer med typ 2x0,75 ?
Och sen seriekoppla samtliga transformatorer och sedan endast en 230v till "inkommande".

Men hur fungerar det annars om man drar typ 2x1,5 (230v) seriekopplar alla spotlights och använder den inbyggda drivdonet och hoppar över de separata?

För och nackdelar?
 
dhanjel skrev:
Trevliga! Men bara för inomhusbruk?

sir_daniel skrev:
Har liknande hemma som fasad och entré belysning, förbättrade "IP-skyddet" genom att sätta silikon på kabelgenomföringen, iof så sitter de skyddade, men kändes bättre
Stämmer att det är för inomhusbruk va?
Kan man göra så de är säkra för utomhus på ett enkelt sätt? Som sir_daniel skriver. Vad innebär det på riktigt? Hur gör jag?

För de är snygga och verkligen prisvärda.

/E/
 
är på jakt efter led till köket, har kikat på philips men dom är sjukt dyra, behöver ha 9st led lampor på 7.5W men kan inte hitta de på deras sida, är dom ip44 klassade?
 
Redigerat:
Nu har jag också beställt de lampor som refererades i början av tråden. Jag ska ha dom inomhus, till att börja med i ett lekrum till barnen. Återkommer med en rapport när jag fått dom...
 
säljer dom inte led spottar infällda utan transformator, i 9W? kan inte hitta några
 
Hittar du inga så kanske det inte finns?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.