Hej på er, tänkte höra med experterna vad ni anser om att kakla ett nytt kök
på det här viset? Se bild!

IMAG1836.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Personligen tycker jag att det ser förjävligt ut...! Herren i fråga som utförde
kaklingen insisterade på att alla vägguttag/strömställare etc. skulle skruvas
dit innan målaren/kakelsättaren hade gjort sitt. Tyvärr blir resultatet därefter också!

Så nu till min fråga: Är det oftast svårt att göra ett någorlunda runt hål i kakelplattan? Är
det därför man (vissa) gör såhär?
 
kan tyvärr inte säga vad man skall/bör göra men det där ser riktigt fult ut! hoppas de löser sig
 
Håller helt med om att det ser förjävligt ut! Inte godkänt!
 
Glömde påpeka att det inte är jag som är kunden i detta fallet, men jag lider med dem!
 
Jag lider verkligen också med dem...

Nog fan skruvar man bort täcklocket och släpper brytaren från dosan så man kan göra ett runt hål och kakla fram till dosan snyggt och prydligt innan man monterar tillbaka det igen...

Fy fan... vad e de för folk som håller på så här... kalla inte honom hantverkare bara. :(
 
  • Gilla
Micke_vb och 3 till
  • Laddar…
Ja eller hur gör man hål för alla vu/brytare!? Om inte annat så gör man det tillräckligt runt för att kunna skruva dit uttaget/brytaren med dosskruvarna! Antagligen har han tänkt lägga en vit fog runt hela kåpan sen,
vilket i sig är idiotiskt då man måste skära bort ramen för att komma åt dosan bakom om man nu skulle behöva det,
och hur snyggt skulle det se ut efteråt?
 
Tur man gör sådant där själv, idiotiskt att inte lossa uttaget. Är ju mycket enklare med kaklingen då uttaget kan dölja lite snett och vint i kakelskärningen.

Protte
 
Man slutar aldrig att förvåna sig,klåpare,och det finns dom som tycker sådana blir jagade på nätet,o kan mista sina jobb o firma,det blir i så fall en lättnad bli av med den sortens" hantverkare"
 
Håller med prototypen; tur att man gör allt sånt där själv så det blir som man vill ha det (och skulle det av någon anledning INTE bli så bra som man trodde så har man bara sig själv att skylla på).
 
Redigerat:
Imponerande fult. Det måste som sagt vara jobbigare att göra så, än att lossa apparaten och kakla in mot dosan, då har man ju ganska många mm marginal för att göra fel som ändå kommer döljas!
 
MMR skrev:
Imponerande fult. Det måste som sagt vara jobbigare att göra så, än att lossa apparaten och kakla in mot dosan, då har man ju ganska många mm marginal för att göra fel som ändå kommer döljas!
Och misslyckas man med hålet är det bara att ta en ny platta
 
Tänk om man vill byta uttag eller om det går sönder? Om 10 år kanske det inte är så lätt att hitta samma sort. Inte helt snyggt att skruva dit ett mindre uttag senare... Inte större heller för den delen.
Den enda gången jag har sett detta förut hade en polack varit i farten. De fick kakla om allt när kunden såg det.
Jag hade aldrig kodkänt ett sånt jobb.
 
Så fel det kan bli...
 
anpe12 skrev:
Så nu till min fråga: Är det oftast svårt att göra ett någorlunda runt hål i kakelplattan? Är
det därför man (vissa) gör såhär?
I min förra lägenhet hade jag köpt stora golvplattor att ha bakom diskbänken, kaklaren gick bet på det mesta för att göra hål i dom för uttagen, men gav sig inte och fick till det med vinkelslip till slut. Så allt går :)
 
kysan skrev:
I min förra lägenhet hade jag köpt stora golvplattor att ha bakom diskbänken, kaklaren gick bet på det mesta för att göra hål i dom för uttagen, men gav sig inte och fick till det med vinkelslip till slut. Så allt går :)
Det är skitenkelt det går med kakelkap eller tång,bara att bjuda till,eller tråd i bågfilen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.