Det började med en enkel ritning baserad på carport- och förrådsritningen i skala 1:100. Fidos hus blir en "exakt" kopia i skala 1:20.

IMG_0710.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stommen består av spillvirke jag haft över efter diverse andra byggen...
IMG_0712.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser stora bygget ut i förhållande till det lilla :)
IMG_0713.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett fällbart lock är monterat med gångjärn för lätt tillgång till klipparen
IMG_0714.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0715.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild - en plexiglasbit ska till i hålet till vänster om klipparen - LED-belysning kommer att monteras i båda utrymmena! Takpapp ska på samt takplåtar ska bockas till för att få ett så lika utseende som möjligt :)
IMG_0716.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser det ut inuti - urtaget i mitten är till för att ge utrymme till tvärslån som håller ihop locket!
IMG_0717.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett problem som jag haft är att klipparen in riktigt kommer loss från laddaren på ett smidigt sätt - den slirar på "laddunderlaget". Tidigare har inte detta varit ett problem trots att klipparen vobblar innan den kommer ut och kan starta klippaggregatet men nu är det är mycket mindre utrymme runt laddaren så har det hänt ett par ggr att den fastnat på diagonalen och kör slut på batteriet. Sista gången fick sig ena däcket en rejäl burnout! Har ni några tips???? Hur får man klipparen att lossa från laddaren smidigare??
 
  • Gilla
Mabcus och 2 till
  • Laddar…
Snyggt, fast du får fräsa upp lite mer sträck i panelen, den är ju i helt fel skala.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
magnusos skrev:
Har ni några tips???? Hur får man klipparen att lossa från laddaren smidigare??
Låter som att du har fått lite svetsloppor på kontakterna mellan klippare och laddare. Har du provat att borsta av med stålborste? Min har inga liknande problem....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.