Dags att införskaffa spackel m m snart. Först undrar jag vilken typ av spackel man ska ha, vi har tänkt tapetsera. Ska man ha finspackel? Vad är bredspackling?

Vilken djungel!! Har sett tråden längre ner om Byggmax billiga spackel, men kvaliteten verkar det råda delade meningar om! Vilket spackel är bra? Håller dyrare spackel genomgående bättre kvalitet?
 
Använd ett Medium-spackel. Bredspackling innebär att man spacklar stora ytor, exempelvis en hel vägg i stället för att spackla bara gamla tapetskarvar. Bredspackling används om du måste skrapa ner gammal tapet eller om du vill sätta tapet på en glasfiberväv. Köp ett spackel med hög kvalitet, det lönar sig alltid. Dåliga produkter är svåra att spackla med, speciellt andra spacklingen. Ett spackel att rekommendera är Dalapro Medium. Kostar mellan 200-250 i fackhandeln men det är det värt!
 
Min erfarenhet att byggmax spackel är att det blir väldigt hårt =svårslipat ...nej köp lite dyrare spackel..
 
Håller med Michailoff om att Dalapro Medium är ett superbra spackel. Jag har använt den ena hinken efter den andra... Mycket lätt att arbeta med. (Jag jobbar INTE på någon spackeltillverkningsfabrik, kanske jag ska tillägga.)
 
Vi köpte Nordsjö till slut. Kanonbra spackel! Min far, som sköter det mesta av spacklingen, vägrar ens pröva någon annan sort nu!! ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.