Robot Märke

  • Husqvarna

    29 Röster 41,4%
  • Zucchetti

    9 Röster 12,9%
  • Sabo

    0 Röster 0,0%
  • Worx

    17 Röster 24,3%
  • Al-Ko

    0 Röster 0,0%
  • Bosch

    12 Röster 17,1%
  • Annat(Skriv gärna vad i komments)

    3 Röster 4,3%
  • Antal röster
    70
Hade tänkt skaffa en Landroid till nästa säsong men det kanske blir en Bosch om dom verkar funka bra.

Är egentligen lite allergisk mot Bosch som har någon slags grön nyans men vi får väl se. :cool:
 
skalman1 skrev:
Hade tänkt skaffa en Landroid till nästa säsong men det kanske blir en Bosch om dom verkar funka bra.

Är egentligen lite allergisk mot Bosch som har någon slags grön nyans men vi får väl se. :cool:
Hade det varit ett enklare beslut om den varit blå? ;)
 
Nimajneb skrev:
Hade det varit ett enklare beslut om den varit blå? ;)
Japp, om den dessutom hade ett "garage" utformat som en L-Boxx så vore saken biff. :wow:
 
  • Gilla
Nimajneb och 1 till
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Japp, om den dessutom hade ett "garage" utformat som en L-Boxx så vore saken biff. :wow:
Den idéen ska du ta patent på :) kan lova dig att HQ inte kommer att bråka.
 
Vem vet, det kanske blir Sortimo som får HQ efter sig. ;)
 
Är det dessa 45 personer som röstat som skrivit alla tusentals inlägg i robottrådarna? ;)
 
Nej, det är inte fler än 5-6 personer som gjort de tusentals inläggen. ;)
 
Bezt skrev:
Nej, det är inte fler än 5-6 personer som gjort de tusentals inläggen. ;)
Nja, nu skall vi inte underdriva, bara i Worx Landroid tråden har 158 personer skrivit :eek:, låt vara att ca. 20 bara har gjort enstaka inlägg.
 
Wiper och är helnöjd
 
Tanken var först en HQ 220AM men kommer istället bli den större Landroiden som klarar 1500m2.
 
För min del blir det sannolikt en HQ, antingen 320 eller 330 beroende på om jag kommer behöva en eller två guidekablar då tomten är komplex och kuperad. eventuellt kan det bli en 230 då förra årets modeller reas ut nu.

Jag har haft möjlighet att studera flera olika fabrikat på granntomterna under de senaste åren och kan konstatera att Stiga/Wiper är klart kompetenta maskiner som definitivt skulle klara min tomt men de går bort pga ljudnivån som jag inte kan vänja mig vid. (Hade jag haft en tomt med kottar/grenar osv hade det antagligen blivit en Stiga)

Förra året kom en Landriod till gatan, den imponerar med lågt pris och låg ljudnivå men räcker troligen inte till storleksmässigt för min tomt.
Jag känner många med HQ automower och de är alla nöjda samt att jag verkligen gillar iden med guideslingor vilket även bekräftas som en mycket bra sak av ägarna.

Jag återkommer med resultat, köp blir det troligen i april.
 
När det kommer till grannen med Stigamaskinen, pendlar den i varvtal beroende på gräsets höjd/tjocklek? Det är en funktion som används vid väldigt högt gräs istället för att maskinen skall sakta in. När sedan gräset har rätt höjd stänger man av den funktionen normalt sett. Har inte gräset växt ifrån en rejält så behöver man faktiskt aldrig ha den funktionen aktivt öht då maskinen i sig är så stark så att den pallar med det.
 
Ja de pendlar i varvtalet men även på lågt varv är maskinerna lite för ljudliga för min smak. Ja, jag är lite petig med det här:rolleyes: Jag vill att klipparen ska uppfattas som nästan ljudlös på några meters avstånd. Så upplever jag både HQ och Landriod när man går förbi på gatan.
 
Jag har en Honda.. Saknade det märket i alternativen :p ;)
 
legion skrev:
Jag återkommer med resultat, köp blir det troligen i april.
Det blev köp tidigare än beräknat och valet föll på en automower 330, det var de dubbla guidekablarna som avgjorde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.