Hej
Jag har en Cylinda fullhög frys som börjat läcka vatten. Det läcker nere till höger i dörren när den öppnas. Sker lite då och då och det har bildats is i botten på frysen. Jag drog fram den och kollade avfrostningsbaljan och den var torr. Slangen som leder dit var hel men det går inte att blåsa genom den? Ska det gå? Vad kan vara knas?
 
för oss har det varit lite "skit i röret" som efter uppfräsching har börjat fungera som tänkt.
 
Hur rengör jag röret? Rensband kanske förstör ngt? Jag hällde i varmt vatten från baksidan i röret och det kom med lite skit tillbaka så kanske samma fel?
 
Göran.W
Är det stopp i den har det med all säkerhet frusit i röret med.
 
Problemet kvarstår efter avfrostning tyvärr. Jag blir kanske tvungen att fixa en serviceman??
 
Göran.W
Tänk på att när frysen är avfrostad kan det fortfarande finnas is i röret flera timmar efter.
Var ute hos en kund med samma problem och då tog det runt 1 timme med hårtork att tina all is.
 
Ok, jag ska försöka en gång till, för det ska gå att blåsa i avfrostningsröret?
 
Göran.W
Gör det för det tar längre tid än man tror innan isen har torkat i röret för det är isolering runt det och värmen har svårt att komma dit.
Ja du ska kunna blåsa i avfrostnings röret.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.