Jag har letat på många ställen på nätet (byggnadsvårdsbutiker, kaminbutiker och liknande) och här i forumet men inte hittat något lämpligt.
Jag söker två ventilgaller att sätta i murstocken för självdrag som ser snygga ut, alltså inga tallriksventiler eller fula plastgaller som finns i bygghandeln.
Något i gjutjärn, aluminium, rostfritt eller liknande och dessutom helst med spjäll.
Bör väl vara någonstans omkring 125-150mm i mått.
Kan någon tipsa om ställen att få tag i något sådant vore jag tacksam eller kanske till och med har ett par liggandes som man kan köpa :)
 
Bumpar upp den ifall någon skulle veta...:)
 
Besök din lokala bygghadlare, tex AB Karl Hedin, och kolla deras sortiment. Det dom inte har hemma som lagervara kan de ta hem åt dig med några dagars varsel.
 
Redan kollat med dem också men de fick inte tag i något som inte ser "biltema"-aktigt ut. Dvs plastigt eller galvade plåtgaller för yttervägg.
 
Googla på Rosettventil. Kan det vara nåt?
 
Redigerat:
Går det inte att på något sätt dölja en modern justerbar plastventil bakom ett sådant galler du vill ha? Tänkte att det i så fall satt bakom och kanske var svartmålat och snörena utbytta mot en metallkedja.
 
Precis Kurtivan, men med risk för att vara petig så skulle jag vilja ha en smäckrare variant av spjällregleringen. Men en sådan typ av galler menar jag. :)
 
Precis sådana jag menar :)
Tackar tackar kurtivan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.