Hahaha ni får väl bestäma vem som ska vara 30 ;)

Allt är en smaksak, själv var vi relativt unga när vi fick (22 respektive 25 år) och är idag 27 respektive 30 år gamla med 3 barn mellan 2-5 år. Huset är relativt färdigrenoverat och verkstan är i bruksskick i alla fall. Har varit halvstressiga år då vi renoverat, jobbat heltid och pluggat(forskat mm) samtidigt. Först nu kan vi slappna av och leva lite.

Tycker ni gör helt rätt som lägger största fokuset på läget då det aldrig går att ändra. Resten är en ekonomisk fråga helt enkelt...
 
haha nästan, men det mycket till för att det ska ta 30 år innan ungen tar studenten. :)
 
Angående tiden för tänkt husrenovering, ta tiden du tror och dubbla den. Det är det minsta man ska räkna med...
 
Jag är i lite samma levnadssituation, är drygt 30 utan barn fast med hus och ung tjej, 22 år. Så jag har funderat mycket kring detta också.
Kåken hade jag redan innan vi träffades och den är i mycket bra skick idag. Jag har fått höra massor med spekulationer och åsikter om ålder, barn och så. För mig är det inge bråttom att skaffa barn än, och min tjej vill vänta kanske 5-7 år.
Jag ser det som så att nu har vi chans och tid att ha det mysigt och resa, renovera behöver jag inte direkt, men ändå greja några år innan vi bildar familj helt ut. Tankar finns på att ev skaffa ett annat hus och renovera. Skulle bli min tredje kåk:) men jag skulle gärna ta mig an ett sånt projekt igen. Tid finns ju, och sen den dagen när man Blir förälder så kan vi lägga allt krut där.
Jag skulle nog ha svårt att ha småttingar och samtidigt renovera. Stor eloge till er som fixar det.
Sen att du och jag kanske blir farsor när vi är 40 , vad gör det?:)
Lycka till med husletande eller vad det nu blir för boendeform!:)
 
Horrocks skrev:
Det är eternitfasad. Inget problem i sig så länge de är hela, men vill man byta till snyggare fasad i framtiden bör man ta in saneringsfirma (=dyrt).
För att riva eternitfasad behöver man verkligen inte ta in en saneringsfirma, kolla bara med den berörda kommunen om vilka regler dom har kring avfallshantering och eventuella föranmälningar eller tillstånd. Det enda du behöver för att utföra jobbet är några rullar byggplast (att lägga på marken runt huset), grovsäckar, andningsskydd i form av halvmask med P3 filter, engångsoverall eller liknande ficklös overall med huva och en stege eller skylift om jobbet kräver det. Antingen packar du det i säckar som tejpas täta eller hyr en sluten container att lägga massorna i, vid en hel fasad rekommenderar jag en container. Jobbet skall utföras så att dammspridningen blir så liten som möjligt, dvs försök ta ner plattorna så hela som möjligt. Det är inte svårt och inte speciellt tungt heller för den delen, undvik dock högsommarvärmen och midvintersnön. Tuta och kör, lycka till!
 
Tänkte bara säga att köpeskillingen på huset som TS var intresserad av blev 1.520.000kr. (Stod i lokaltidningen nu i veckan..) (Kommer tyvärr inte ihåg vad utgångsbudet var..)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.