Status
Tråden går ej att kommentera.
peternicklas
JonasForssell skrev:
Vad tror ni om detta?
[länk]
Om du vill ägna sommaren åt att leta knivrester i gräset så är de nog bra. Nä, de är alldeles för klena. LDs kniv är 0,85 mm. tjocka och det behövs för att de inte ska gå sönder. Jag skulle inte chansa!
 
peternicklas skrev:
Om du vill ägna sommaren åt att leta knivrester i gräset så är de nog bra. Nä, de är alldeles för klena. LDs kniv är 0,85 mm. tjocka och det behövs för att de inte ska gå sönder. Jag skulle inte chansa!
Skulle tro att Jonas skojar lite ;)
 
Ricky-71 skrev:
Jag köpte 250 HQ-kabel hos den lokale HQ-handlaren (cyklar/trädgårdsmaskiner) för 1080:- plus skarvdon för 20:-/st. Har även sett att CityGross Växjö tidigare har haft både robotklipparn LD + reservdelar, det har ingen annan nämnt vad jag har kunnat läsa i den här tråden... Lr är det bara i Växjö som CityGross sålt Worx LD? Vet i o f inte om äv de har lagt ner försäljn, ska kolla nästa gång jag e där ;) förresten så vet jag att de hade xtra tråd som metervara oxå - och def billigare än Coop Bygg... (kollar det oxå) (förresten 70:-/m kan väl inte stämma?-ska väl vara 7:- lr?))
Här http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/slingkabel-automower.php kan man köpa 250m HQ tråd för 1000 kr och skarvar för 16 kr/st. Det har faktiskt varit uppe att CityGross just i Växjö säljer LD men du får gärna kolla upp om de gör det fortfarande. Själv passerar jag i morgon CityGross i Ytterby på vägen till Marstrand :cool:, så jag tänkte åka in där och se om de säljer den och annars fråga varför de gör olika.
 
  • Gilla
Ricky-71
  • Laddar…
Retar denna tråden MrSmith, tror den klarar sig utan dina ifrågasättande och synpunkter.
MrSmith skrev:
Kul tråd den här. Nu vet jag vad de som köpt en Landroid gör med den tiden det skulle ta att manuellt klippa gräset. Så någon tidsbesparing är det knappast att köpa det fabrikatet. Frågan är om ni inte ägnar mer tid åt gräset nu än före köpet?
 
peternicklas
rybbe skrev:
Retar denna tråden MrSmith, tror den klarar sig utan dina ifrågasättande och synpunkter.
Han är väl avundsjuk:screwy:, vi kan ju sitta och titta på LDn, fixa lite bra för den, optimera miljön för den, OCH ALLTID veta att vi har betalt minst 10k mindre än MrSmith(y). Fortfarande efter 11 veckor så har den INTE blivit stående genom en orsak av LDn själv:wow:.
 
  • Gilla
M@ZE och 1 till
  • Laddar…
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Recommendation: "Do not feed the troll"
Har tyvärr inte själv levt upp till detta, men det ska bli bot och bättring det lovar jag.
Är ni med på det? Ignorera trollen!
 
Redigerat:
  • Gilla
MBygga och 3 till
  • Laddar…
JonasForssell skrev:
Vad tror ni om detta?
[länk]
Det tror jag inte fungerar. Bladet är avsevärt klenare, lättare och hålen har fel form. Om man är orolig för tillgången på knivblad tycker jag att man ska spara dom slöa bladen och investera i ett billigt kinesisk diamantbryne. Kostar från 35 kr och finns på bla. Biltema, Jula och liknande. Det går alldeles utmärkt att slipa, skärpa de flesta eggverktyg som upplevs som en-gångs. Slå ett slag för återanvändning!
 
Om man har ex en lekstuga på tomten som står från tomtgränsen och 2m in på gräsmattan, drar man kabeln bakom lekstugan och låta LD själv använda stugan som hinder. Eller måste kabeln gå runt hela lekstugan ?

Även uteplatsen ä som en lite högre mur och den går ut 5m från huset, drar man den till kanten på ena sidan och sen låter tråden fortsätta på andra sidan, och låta LD använda muren som hinder, då får den inte en genomgående slinga. Annars får man lägga ca 20m kabel extra när den ändå kan använda muren som hinder.


Såklart efter mätning behöver jag 50m till :(
 
M@ZE skrev:
Om man har ex en lekstuga på tomten som står från tomtgränsen och 2m in på gräsmattan, drar man kabeln bakom lekstugan och låta LD själv använda stugan som hinder. Eller måste kabeln gå runt hela lekstugan ?

Även uteplatsen ä som en lite högre mur och den går ut 5m från huset, drar man den till kanten på ena sidan och sen låter tråden fortsätta på andra sidan, och låta LD använda muren som hinder, då får den inte en genomgående slinga. Annars får man lägga ca 20m kabel extra när den ändå kan använda muren som hinder.


Såklart efter mätning behöver jag 50m till :(
Dra bakom lekstugan har jag gjort
 
M@ZE skrev:
Om man har ex en lekstuga på tomten som står från tomtgränsen och 2m in på gräsmattan, drar man kabeln bakom lekstugan och låta LD själv använda stugan som hinder. Eller måste kabeln gå runt hela lekstugan ?

Även uteplatsen ä som en lite högre mur och den går ut 5m från huset, drar man den till kanten på ena sidan och sen låter tråden fortsätta på andra sidan, och låta LD använda muren som hinder, då får den inte en genomgående slinga. Annars får man lägga ca 20m kabel extra när den ändå kan använda muren som hinder.


Såklart efter mätning behöver jag 50m till :(
Går fint här emellan

ImageUploadedByByggahus.se1342959798.560989.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Härligt, min står i mitt fall med sin kortsida mot din thujahäck med ca 15-20cm, frågan är om kabeln skall gå bakom lekstugan ? Bara för att slippa slösa kabel, och dra kabel runt lekstugan.

Försöker planera innan jag sätter igång så jag slipper göra om alltför mycket.
 
M@ZE skrev:
Härligt, min står i mitt fall med sin kortsida mot din thujahäck med ca 15-20cm, frågan är om kabeln skall gå bakom lekstugan ? Bara för att slippa slösa kabel, och dra kabel runt lekstugan.

Försöker planera innan jag sätter igång så jag slipper göra om alltför mycket.
Har du 15-20cm mellan stuga och häck? då få du lägga slingan runt stugan isf
 
Min klippare har nu gått i 2veckor och nu börjar jag märka hur hårt den sliter på gräset i svängar längst slingan, är snart bara jordfläckar, nån som sitter på något tips på hur detta kan åtgärdas? Eller är det något man får leva med oavsett klippare?
 
Nu har jag ju en HQ men hur gör Worxen när den ska tillbaka till laddstationen och det står något i vägen över begränsningskabeln?

Protte
 
JS80 skrev:
Har du 15-20cm mellan stuga och häck? då få du lägga slingan runt stugan isf
Ja den kan aldrig gå bakom, men tänkte att går slingan bakom så kommer den gå emot lekstugan och vända själv och klippa runt den. Är det hel fel tolkat asså ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.